شناسهٔ خبر: 82911 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

از حمله به آمران به معروف تا توهین‌های مکرر به مقدسات؛

چرا برخی خبرهای تلخ این روزها زیاد تکرار می‌شوند؟!

مزار شهدا 43

نماینده - از ابتدای دولت یازدهم برخی اخبار به‌صورت روزانه در رسانه‌ها منتشر می‌شوند و از بس تکراری شده‌اند از اهمیت آن‌ها کاسته شده به‌مانند تعداد کشته‌ها در تحولات سوریه، عراق، پاکستان و ...!

شاید قیاس درستی نباشد ولی در یک تشبیه باید وجه شبه را جست و به آن توجه کرد.

به اخبار زیر توجه کنید؛

-حمله به یک آمر به معروف در یکی از رستوران‌های تهران؛ ۱۷ بهمن ۱۳۹۳

-حمله ۳ ناشناس به یک آمر به معروف با سلاح سرد در دورود؛ ۱۱ آذر ۱۳۹۳

-ماجرای کشیدن چادر از سر دختر آمر به معروف در ماه رمضان؛ ۲۶ تیر ۱۳۹۲

-ضرب و شتم یک زن چادری دیگر در خانی‌آباد؛ ۱ مرداد ۱۳۹۲

- حمله به یک طلبه خرم آبادی با قمه و چاقو؛ ۳ آبان ۱۳۹۳

ازاین‌دست خبرها تا دلتان بخواهد در رسانه‌ها دیده می‌شود و بر حجم و تعداد آن‌ها افزوده‌شده است.

از سوی دیگر برخی اخبار نیز شوربختانه هر روز و علیرغم انتظار در رسانه‌ها منتشر و هشداری به دلسوزان می‌دهد که سکوت را جایز ندانند.

هفته گذشته خبری در سایت‌های خبری آذربایجان غربی منتشر شد که بر اساس آن از مسئولین در جلسه رسمی فرمانداری با حمله شدید به فرهنگ شهید و شهادت و خانواده شهدا و ایثارگران سخنان بسیار زشتی را بر زبان رانده است که حتی بازنشر بخشی از این سخنان خارج از ادب بوده و نگارنده به خود جرئت چنین کاری را نمی‌دهد.

فرماندار تکاب در این سخنان احترام نظام اسلامی به خانواده شهدا را خیانت خوانده و در شهادت هزاران هزار شهید تشکیک کرده است و از سوی دیگر خبری در رسانه‌ها منتشر می‌شود که در همدان یکی از مسئولین با توهین شنیع به ساحت قدسی حضرت روح‌الله آن حضرت را با پادشاه ملعون و مقبور عربستان قیاس و در این قیاس حق را به آن ملعون داده است!

به‌ظاهر ربطی میان دو بخش این نوشتار نیست ولی اگر اندکی تأمل کنید خواهید دید تکرار وجه شبهی است که بر روی آن باید مداقه کرد و اندیشید.

به‌راستی چه شده است که عده‌ای این‌گونه به خود جرئت داده‌اند که بنیان‌ها را زیر سؤال برند؟!

حمله به آمران به معروف آیا با این پیش‌فرض صورت می‌گیرد که دوران تکیه بر ارزش‌های اسلامی گذشته است و دوران تساهل و تسامح دگرباره سر رسیده است؟!

چرا عده‌ای به خود جرئت داده‌اند که توهین فتنه گران ۸۸ به حضرت روح‌الله را امروز به صورتی رسمی و علنی تکرار کنند؟

چرا یک مسئول به خود جرئت می‌دهد که بدون واهمه، فرهنگ شهید و شهادت را به سخره گرفته و کوچک‌ترین اعتراضی را از سوی وزارت کشور و دولتمردان شاهد نباشد؟!

در روزهای گذشته نیز علما، مراجع تقلید و دلسوزان نسبت به برخی اقدامات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتراض کرده‌اند که با بی‌اهمیتی و جواب سربالای مسئولین مواجه شده است و چندی پیش نیز وزیر محترم خارجه به منتقدان گفته بود هر چه می‌توانید انتقاد کنید کسی نمی‌شنود!

 شاید این اعتراضات وسمه به ابروی کور باشد ولی مسئولین محترم بدانند که در این کشور بسیاری آمده و رفته‌اند ولی آنچه مانده فرهنگ اسلام، انقلاب، شهید و شهادت بوده است و این عزیزان خود را بی‌آبرو نکنند به نفع این دنیا و آن دنیای آنان است.

نظر شما