شناسهٔ خبر: 82810 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

تهران سبزتر می شود

معاون خدمات شهری شهرداری تهران: کاشت پنج میلیون اصله درخت در برنامه امسال شهرداری است که بهمن و اسفند، این تعداد در نقاط مختلف شهر تهران کاشته می شود.


به گزارش نماینده، مجتبی عبداللهی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: یک میلیون از این تعداد در کمربند فضای سبز شهر تهران در دامنه های جنوبی البرز، حصارک و لتمان کاشته می شود.


وی گفت: همچنین به دلیل آنکه چنارهای خیابان ولیعصر (عج) دچار آسیب شده اند از روز گذشته کاشت دو هزار اصله درخت چنار با بن محیط چهل سانت و با عمر ۱۵ سال در حال کاشت است.


عبداللهی افزود: کاشت و تکمیل درختان تپه های عباس آباد نیز در دستورکار است.


وی گفت: در هفته های آینده نیز انواع درخت در سراهای محله و تعدادی از مساجد و بوستان های سطح شهر تهران در میان شهروندان توزیع خواهد شد تا در حیاط منازلشان بکارند.


وی گفت: شهروندانی هم که نیاز به درخت در منازلشان دارند می توانند از طریق سامانه ۱۳۷ تماس و نشانی خود را بدهند تا شهرداری های مناطق اقدام کنند.


معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: همچنین هزار هکتار از جنگل قوچک در اختیار شهرداری قرار گرفته است که به زودی کار کاشت درخت و همچنین آماده سازی برای حضور مردم در آن آغاز خواهد شد که در فروردین سال آینده آماده بهره برداری است.

نظر شما