شناسهٔ خبر: 82776 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دیپلماسی عرصه اقدامات شتابزده و احساسی نیست

جواد هروی/341 نماینده قائنات در مجلس با بیان اینکه دیپلماسی عرصه اقدامات شتابزده و احساسی نیست، گفت: اولویت نخست سیاست خارجی باید پرهیز از هرگونه جریان شتاب‌زده و احساسی باشد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، جواد هروی نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر از اقدام ارزشمند جوانان ودانشمندان ایرانی در پرتاب ماهواره فجر قدردانی کرد.

وی افزود: آب ضروری‌ترین مایه حیات است و در قائنات و زیرکوه آب کمیاب است، آب خوردن قطع است و آبی برای استحمام وجود ندارد.

هروی به مشکلات بهداشتی در قائنات و زیرکوه اشاره کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت که حتی هزینه جراحی بینی را تقبل کرده چه طور در رابطه با بحث بهداشت در این مناطق کم‌کاری می‌کند.

وی با بیان اینکه توزیع ناچیز یارانه دوای درد مردم نیست، ‌ افزود: ما چگونه از ادعای صدور گاز به نقاط جهان به وجد می‌آییم در حالی که برخی از مناطق خراسان جنوبی فاقد گاز طبیعی هستند.

این نماینده مجلس به مشکلات عشایر اشاره کرد و گفت: عشایر از کمترین امکانات محروم هستند و مسئولان باید برای حل مسائل و مشکلات همه مردم کمتر شعار بدهند و عمل کنند.

هروی در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگیان تصریح کرد: از کمیسیون تلفیق می‌خواهم به فکر مشکلات فرهنگیان باشد و مشکلات این قشر زحمتکش را رفع کند.

وی با بیان اینکه رشد آزاردهنده مفاسد مردم قائنات و زیرکوه را رنجانده است، اضافه کرد: چرا قوه قضائیه برخورد شایسته‌ و لازم با مفسدان نمی‌کند؟ چرا تصویر مفسدان در رسانه‌ها شطرنجی نشان داده می‌شود و اسامی آنها به صورت مخفف به کار برده می‌شود.

هروی در خاتمه با بیان اینکه دیپلماسی عرصه اقدامات شتابزده و احساسی نیست، تأکید کرد: اولویت نخست سیاست خارجی باید پرهیز از هرگونه جریان شتاب‌زده و احساسی باشد و مجلس نیز به تبعیت از رهبری ضمن حمایت از تیم هسته‌ای حاضر به دخالت هیچ قدرت خارجی در امور کشور نیست.

نظر شما