شناسهٔ خبر: 82773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

در بیانیه جلسه استماع کمیته فرعی مجلس نمایندگان آمریکا مطرح شد؛

برد موشک های بالستیک ایران تا جنوب شرقی اروپا می رسد

موشک  بالستیک راهبرد دفاعی کلی ایران بر مجموعه قابل توجهی از موشک های بالستیک نیمه راهبردی (با برد متوسط) متکی است که برد آنها تا جنوب شرقی اروپا می رسد.

به گزارش نماینده به نقل از سایت مجلس نمایندگان آمریکا، در جلسه استماع مارک چندلر معاون مدیر اطلاعاتی ستاد مشترک، ژنرال ویلیام سی می ویل مدیر بخش عملیاتی ستاد مشترک و ژنرال وینسنت آر استوارت مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا شرکت حضور داشتند. شرکت کنندگان همچنین بیانیه ای مشترک در پایان جلسه استماع منتشر کردند که شامل بخش غرب آسیا و شمال آفریقا و نیز ایران بود.

در این بیانیه آمده است: حزب الله همچنان به حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه ادامه می دهد.  

 این بیانیه همچنین درباره ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران همچنان به تهدید کردن منافع راهبردی آمریکا در غرب آسیا ادامه می دهد. اقدامات و سیاست های ایران در جهت پیشبرد هدف این کشور برای تبدیل شدن به قدرت منطقه ای غالب، ‌و نیز تقویت عمق راهبردی این کشور، طراحی شده است. تهران آمریکا را بزرگترین دشمن خود می داند و راهبرد و دکترین نظامی خود را نیز بر این اساس تنظیم کرده است. موضع نظامی ایران در وهله نخست دفاعی است. این راهبرد برای بازدارندگی در برابر حمله، بقا در برابر یک حمله اولیه و تلافی جویی علیه متجاوز و یافتن یک راه حل دیپلماتیک تنظیم شده است.  

در ادامه این بیانیه ادعا شده: ما همچنان به ارزیابی هدف ایران برای دستیابی به ظرفیت هایی که به این کشور -- در صورت اراده کردن -- اجازه ساخت سلاح های هسته ای قابل پرتاب با موشک را می دهد، ادامه می دهیم. ایران با هیچ گونه موانع فنی غیرقابل عبور برای تولید سلاح هسته ای مواجه نیست و در اینجا مسئله اصلی فقط اراده سیاسی ایران است. راهبرد دفاعی کلی ایران بر مجموعه قابل توجهی از موشک های بالستیک نیمه راهبردی (با برد متوسط) متکی است که برد آنها تا جنوب شرقی اروپا می رسد. ایران همچنان به تولید موشک های پیشرفته تر و افزایش برد و دقت سامانه های موشکی کنونی خود ادامه می دهد. ایران اعلام کرده است قصد دارد همین امسال یک فضاپیما پرتاب کند که در صورت پیکربندی مناسب برد آن به اندازه موشک های بالستیک قاره پیما خواهد بود.  

در ادامه این بیانیه آمده است: ایران همچنین به صورت مستمر سرگرم تقویت ظرفیت های نظامی خود است. نیروی دریایی این کشور سرگرم تولید شناورهای سطحی سریعتر و مرگبارتر است و نیروی زیردریایی آن در حال رشد است و توانایی های دفاع موشکی کروز آن نیز توسعه یافته است و حضور نیروی دریایی ایران در آبهای بین المللی افزایش یافته است. نیروی دریایی ایران قصد دارد تا اقیانوس اطلس سفر کند.

در پایان این بیانیه آمده است: ایران تحت فشار تحریم ها در تلاش است نیروی هوایی و نیروی دفاع هوایی خود را نوسازی کند. ایران هر سال از سامانه‌هایی رونمایی می کند که سامانه‎های پیشرفته بومی هستند که شامل موشک های سام، رادار و پهپاد می‌شود. ایران همچنان به دنبال یک سامانه پیشرفته موشکی سطح به هوا است.

نظر شما