شناسهٔ خبر: 82772 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اکبریان در نطق میان‌ دستور:

وزارت صنعت برای اجرای اقتصاد مقاومتی در خواب به سر می‌برد

اکبریان43 نماینده کرج با اشاره به لزوم جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود خاطرنشان کرد: وزارت صنعت برای اجرای اقتصاد مقاومتی در خواب به سر می‌برد و بهتر است آقای نعمت‌زاده با استعفای خود صنعت کشور را نجات دهد. چرا که با تیغ استیضاح دوام نمی‌آورد.

 به گزارش نماینده به نقل از فارس، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، حفظ نظام جمهوری اسلامی را از اوجب واجبات برشمرد و خطاب به آمریکا اظهار داشت: تهدیدات شما جز شکست خفت‌بار برای نظام سلطه و رژیم اشغالگر چیز دیگری نداشته است.

اکبریان ادامه داد: ۳۷ سال است که این ملت قهرمان را آزمایش کرده‌اید، اما بهتر است برای ادامه مذاکرات از ملت ایران برای جنایات ۳۷ ساله خود عذرخواهی کرده و دست از تهدیدات پوشالی بردارید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نباید به این دشمن دل بست و باید در کنار ملت و رهبری بود، یادآور شد: شکست استکبار جهانی حتمی است و ایثارگران اجازه نخواهند داد انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

وی با تأکید بر اینکه تریبون مجلس نباید در جهت مقاصد شخصی افراد قرار گیرد و سبب خوشحالی رسانه‌های معاند شود، افزود: امام فرمود معیار حال فعلی افراد است و برخی طلحه و زبیرها از قطار انقلاب پیاده شده‌اند.

اکبریان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود تصریح کرد: آقای نعمت‌زاده برخی شما را به عنوان پدر صنعت می‌دانند، اما در زمان تصدی شما صنعت کشور در رکود بوده و ما شاهد صادرات غیرفعال، واردات بی‌رویه کالاهای لوکس و باقی ماندن معادن در اختیار آقازاده‌ها بوده‌ایم.

نماینده کرج با اشاره به لزوم جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود خاطرنشان کرد: وزارت صنعت برای اجرای اقتصاد مقاومتی در خواب به سر می‌برد و بهتر است آقای نعمت‌زاده با استعفای خود صنعت کشور را نجات دهد. چرا که با تیغ استیضاح دوام نمی‌آورد.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: شما این وزارتخانه را به فنا می‌دهید و با ادامه سیاست‌های لاک‌پشتی نمی‌توانید تحولی ایجاد کنید.

اکبریان با انتقاد از وضعیت معیشتی فرهنگیان به انتقاد از به خاک کشیده شدن بیمه طلایی و چوب حراج به مدارس دولتی در مناطق محروم پرداخت و گفت: چرا همچنان بر طبل باز بودن مدارس در پنجشنبه‌ها می‌زنید؛ مدارس البرز در حال سه شیفته شدن هستند، اما هنوز وزارت آموزش و پرورش در خواب است.

نماینده کرج در پایان ضمن تشکر از افزایش بودجه استان البرز از وزارت راه درخواست کرد تا اعتباری را برای مسکن مهر و بیمارستان فردیس کرج اختصاص داده شود.

نظر شما