شناسهٔ خبر: 82744 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جزئیات آئین گلباران مزار مطهر شهدا در پایتخت

مزار شهدا 43 آئین مهمانی لاله‌ها و غبارروبی مزار مطهر شهدا همزمان با ایام بزرگداشت دهه فجر در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، آئین مهمانی لاله‌ها و غبارروبی مزار مطهر شهدا همزمان با ایام بزرگداشت دهه فجر در تهران برگزار می‌شود. این مراسم در دو گلزار بزرگ شهدای تهران به صورت نمادین برگزار شده و همزمان در ۱۸ هزار گلزار شهدای کشور برقرار خواهد بود.

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و گلزار شهدای زرتشتی به عنوان نماد گلزار شهدای ادیان توحیدی در تهران در روز پنج شنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۳ غبارروبی و عطر افشانی می‌شوند. در این دو گلزار شهدا مراسمی با حضور خانواد‌های شهدا، مسئولین بنیاد شهید و عموم مردم شهید پرور تهران برگزار خواهد شد. در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مراسم غبار روبی با حضور و سخنرانی حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید برپا خواهد شد. این مراسم در گلزار شهدای زرتشتیان تهران واقع در انتهای بلوار هجرت با حضور موبدان زرتشتی، روحانیون ارمنی، آشوری و کلیمی و همچنین چند خانواده شهدای مسلمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری مراسم غبار روبی و عطر افشانی، مزار مطهر این شهدای والامقام توسط بالگردهای هوانیروز، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران گلباران خواهند شد.

همچنین همزمان با نخستین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مراسم غبارروبی مزار مطهر شهدای گمنام، تحت عنوان "دیدار با فرزندان امام(ره) به نیابت از امام(ره) " در سطح مناطق بیست و دو گانه شهر تهران برگزار شد و مهدی محمدباقری، مدیرکل ایثارگران شهرداری تهران نیز با حضور در بوستان الغدیر از مقام شامخ شهدا تقدیر کرد.

نظر شما