شناسهٔ خبر: 82623 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارخانه‌ای به عنوان طراح طرح حفظ حقوق هسته‌ای:

مجلس باید در حرکتی مدرس‌وار پاسخ یاوه‌سرایی‌های آمریکا را بدهد

کارخانه ای 43 نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده با قدرت و قاطعیت خواسته‌های ملت ایران را در صحنه عمل محقق سازد، گفت: اگر دیروز مدرس در مقابل تشر تزار روس ایستاد، نمایندگان ملت در برابر تهدیدها و تشرهای آمریکا خواهند ایستاد.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان طراح طرح یک فوریتی الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در طول ۳۵ سال گذشته تمامی توان خود را در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی به کار گرفتند تا چرخ‌دنده حرکت پرشتاب و قدرتمند انقلاب اسلامی را از حرکت بازدارند.

وی افزود: آنها نه تنها موفق به دستیابی به هدف خود نشدند بلکه روز به روز بر اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزوده شد، شکی نیست که اگر جمهوری اسلامی ایران قصد معادلات پیشرفت، عزت، اقتدار و رفع مشکلات مردم را با نگاه به هدف دشمن و کسب رضایت آنان رقم زند، امروز ایران اسلامی در صفحه تاریخ جهان فاقد برجستگی و اقتدار بود.

نماینده همدان در مجلس بر همین اساس یادآور شد: ملت سلحشور ایران با اطاعت از رهبری هوشمند انقلاب و ایستادگی و مقاومت و اتکا به درون تمامی توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب ساخته و قدرتمندتر از همیشه بر قله عزت و اقتدار معادلات سیاسی می‌درخشد.

کارخانه‌ای با اشاره به گذشت ۱۲ سال از آغاز مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد:  طی این سال‌ها علیرغم همکاری‌های گسترده و انعطاف بی‌سابقه ایران به ویژه در یکسال اخیر، آمریکایی همچنان ایران را قابل اعتماد ندانسته و اصرار دارند که فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود و چرخ فعالیت‌های هسته‌ای ایران در حد مشخص تعریف کنند.

وی ادامه داد: آمریکا با تشدید تحریم‌ها و در صورت توافق، حتی تحریم‌ها را نیز لغو نخواهد کرد، این شیوه برخورد آمریکا و همدستانش هوشمندی تیم مذاکره‌کننده و پشتیبانی قاطع مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد تا تیم مذاکره‌کننده به دور از هر گونه تهدید با قدرت و قاطعیت خواسته‌های ملت ایران را در صحنه عمل محقق سازد؛ اوباما صراحتاً اعلام کرده که اگر ایران خواسته‌های آمریکا را نپذیرد، من اولین کسی هستم که در کنگره تقاضای تشدید تحریم‌ها را مطرح می‌کنم.

نماینده همدان در مجلس در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند من دیپلمات نیستم؛ من انقلابی‌ام، تأکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در یک حرکت انقلابی و مدرس‌وار پاسخ یاوه‌سرایی‌ها و زیاده‌طلبی‌های آمریکا را بدهند، امروز سیاست‌های آمریکا بر اقصی‌نقاط دنیا شکست خورده و آنان در پی جبران شکست‌های خود از طریق تحمیل خواسته‌های نامشروع خود بر ملت ایران هستند وگرنه به خوبی می‌دانند که کشورهایی که به دنبال سلاح‌های هسته‌ای بودند، اکنون عضو NPT نیستند و این جمهوری اسلامی ایران است که بر عضویت در NPT اصرار دارد.

کارخانه‌ای بر همین اساس متذکر شد: آمریکایی‌ها حتی امروز پرتاب ماهواره تحقیقاتی فجر را خطری برای منطقه اعلام کردند و با صراحت گفتند قابلیت‌های موشکی بالستیک ایران در مذاکرات هسته‌ای بحث شده و خواهد شد.

کارخانه‌ای ادامه داد: اگر قرار باشد تعداد سانتریفیوژها و برد موشک‌های ایران را آمریکایی‌ها تعیین کنند، آنها بیایند حدود و صغور پیشرفت ملت ایران را تعیین کنند، اگر دیروز مدرس در مقابل تشر تزار روس ایستاد، امروز نمایندگان شجاع ملت در مقابل تهدیدها و تشرهای آمریکا خواهند ایستاد.

نظر شما