شناسهٔ خبر: 82612 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

۱۷ سالگی من سرآغاز کار سیاسیم بود

خاطره فروزنده از شب ۲۱ بهمن سال ۵۷/ خاطرات خود را از کردستان و ایام جنگ بازگو می کنم

فروزنده/2 "ساعت هفت، هشت شب، خبر سقوط رژیم پهلوی داده شد و بچه های شهرکرد شهربانی، ژاندارمری و حتی ساواک را گرفتند و مجسمه شاه را پایین کشیدند".

لطف الله فروزنده معاون اسبق مدیریت و توسعه منابع انسانی رئیس جمهور و معاون پارلمانی دولت دهم که پس از برگزاری کنگره جمعیت ایثارگران در دوره جدید باردیگر به عنوان سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی انتخاب شد در گفتگو با نماینده، از فعالیت و خاطرات خود در زمان ورود امام به میهن سخن گفت و با اشاره به اینکه در اوج سال ۵۷ او نیز در صف مبارزه با رژیم ستم شاهی فعال بود، یادآورد شد: در آن سال من دانش آموز سال چهارم دبیرستان در شهر کرد بودم و چون در شهر ما دانشگاه نبود عمدتا دانش آموزان فعال شده بود و شهید استیکی لیدری و رهبری کار را برعهده داشت.

وی ضمن بیان خاطره ای از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷، خاطرنشان کرد: شب ۲۱ بهمن ماه طبق روال راهپیمایی کردیم که یک دفعه اعلام کردند امام فرمود: «حکومت نظامی شکسته شده و همه در خیایان ها بریزند»، تقریبا ساعت ۱۹-۲۰ (۷ الی هشت شب بود) که خبر سقوط رژیم ستم شاهی داده شد و پادگان ها در اختیار بچه های انقلاب قرار گرفت و در شهر کرد نیز بچه های ما، شهربانی، ژاندارمری و حتی ساواک را گرفته و مجسمه شاه را پایین آورده بودند.

"صیح ۲۲ بهمن، صبح قشنگی بود، وقتی بیدار شدم دیدیم مردم پیروزی انقلاب را جشن گرفتند و برای اولین بار آهنگ «الله، الله» را شنیدم، از آن وقت همه ما تولد جدیدی پیدا کردیم و با وجود مشکلاتی که ضد انقلاب و منافقین بوجود آوردند باز حرکت معجره آسایی شکل گرفته بود".

سخنگوی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ۱۷ سالگی من سرآغاز کار سیاسیم بود، اظهارداشت:خوشبختانه این توفیق الهی به من داده شد که زندگیم در آن دوران بود و بلافاصله از ۱۷ سالگی در خط انقلاب، امام و سپس جنگ قرار گرفتم. الان وقتی نگاه می کنم می بینم به برکت امام و انقلاب اسلامی شرایط مفید و فرصت تاریخی برای همه فراهم شد و باید از این شرایط به نحو مطلوب استفاده کرد.

فروزنده خطاب به نسل جوان، گفت: ما تیکه هایی از رژیم شاه را دیده بودیم، در دبیرستان بچه ها اصلا بینشی نداشتند و متاسفانه فساد در دبیرستان رایج بود و اگر رژیم پهلوی باقی می ماند اکثر ما یا عنصر ساواک و یا فردی خنثی و بی تفاوت بودیم اما امروز به برکت انقلاب فضای امن و مقتدری برای ایران بوجود آمده و همه باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پس ازپیروزی انقلاب ما ارتباط خود را با امام و انقلاب حفظ کردیم، گفت: وقتی انقلاب پیروز شد گروهک های زیادی شکل گرفت اما من به برکت هدایت خدا و ارتباطی که با شهید استکی داشتم با این گروهک ها ارتباطی برقرار نکردم و در ۱۲ فرودین ۵۸ هم تمام همت و تلاش خود را برای مشارکت پرشور مردم به کار گرفتیم.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهارداشت: در آن مقطع منافقین ماهیت اصلی خود را روشن کرده بودند، ضد انقلاب هم حضور در پای صندوق های رای را تحریم کرده بود بنابراین ما بچه حزب اللهی عزم خود را جزم کرده بودیم تا آرا و مشارکت مردم بیشتر شود و الحمدالله این اتفاق مهم افتاد و ۹۸/۲ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای دادند. باید در زمان معین خاطرات خود را از کردستان، جنگ و پس از آن بیان کنم.

 

 

 

نظر شما