شناسهٔ خبر: 82609 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

دیدار "سردار آزمون" با نماینده ولی فقیه+تصاویر

سردار آزمون و امام جمعه گرگان 43 امام جمعه گرگان در دیدار ملی پوش جوان کشورمان فوتبال نوعی هنر است که می‌توان با آن معرف کشورت باشی.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا «سردار آزمون» بازیکن ارزنده تیم ملی فوتبال کشورمان با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار با اشاره به اینکه خداوند متعال همه نعمت‌ها را به همه مردم نمی‌دهد، اظهار داشت: یک امتیازاتی را خداوند به برخی از بندگانش اعطا می‌کند. مثلا همین قدرت شعر و شاعری که عده معدودی این قدرت را دارند. در واقع همه نمی‌توانند بیایند و یک درجه ممتازی را در این زمینه هنر کسب کنند.

وی افزود: بنابراین همین قدرت بدنی و ورزشی شما یک نعمتی از سوی خداوند است. در میان این همه جوان در استان و این تعداد جوان فوتبالیستی که در استان داریم شما موفق شدید که پیراهن تیم ملی را به تن کنید و در مسابقات اخیر بدرخشید.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در حال حاضر که هزاران جوان فوتبالیست در استان داریم، از میان این همه جوان یکی دو نفر امتیاز ویژه‌ای پیدا می‌کنند که در منطقه آسیا و جهان مطرح می‌شوند. باید شاکر این نعمت خدا باشیم چراکه در قرآن کریم فرمود وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ.

آیت الله نورمفیدی در ادامه موفقیت سردار آزمون در عرصه فوتبال را لطف و نعمت خداست برشمرد و گفت: همچنانکه در کتاب آسمانی ما می‌فرماید اگر شکر نعمت را بجا آورید من نعمت را بیشتر می‌کنم اما اگر قدر این نعمت را ندانید عذاب من سخت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: شما باید شکر این نعمت را بجا آورید و به نظر بنده یکی از جلوه‌های شکر این نعمت این است که شما معرف سرزمین و کشورت باشی. شما در صحنه‌های داخلی و خارجی ورزش که حضور پیدا می‌کنید می‌توانید از چند جهت معرف کشور عزیزمان ایران باشید یکی از نظر تکنیک بازی. البته من اهل فوتبال نیستم بلدم نیستم. ولی گاهی می‌بینم فوتبال، خیلی هوشمندی و ذکاوت و چابکی و سرعت می‌خواهد. وقتی می‌بینم ورزشکار فوتبالیست، توپ را از بین پای بازیکن روبرو چنان عبور می‌دهد که بازیکن مقابل حتی تصورش را هم نمی‌کرد، این کار نوعی هنر است این قطعا هوش و تدبیر می‌خواهد و بازیکنی که این کار را انجام می‌دهد قطعا هنرمند است. شما با این ورزش و تکنیک می‌توانی معرف کشورت باشی زیرا یک ورزشکار خوب، معرف کشورش هست.

آیت الله نورمفیدی در ادامه اخلاق در ورزش را مهم برشمرد و گفت: کسیکه فقط در میدان ورزش قهرمان شده است اما در مسائل اخلاقی ضعیف باشد چنین ورزشکاری، قهرمان واقعی نیست. امام ما فرمودند: «اشجع الناس من غلب هواه. شجاع‌ترین مردم کسی هست که بتواند بر نفسش غالب شود». اگر یک وزنه برداری بطور مثال هزار کیلو را بالای سر ببرد اما وقتی در میدان اخلاق وارد می‌شود با کوچک‌ترین چیزی از جاده حق و انصاف خارج شود آیا می‌توان به چنین کسی پهلوان گفت؟ خیر.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اگر رویدادی رخ می‌دهد که مطابق هوای نفس انسان است، اما شخصیت انسان را نابود می‌کند آنجا معلوم می‌شود پهلوان کیست و معلوم می‌شود چه کسی واقعا قدرتمند است. پس پیروزی در میدان اخلاق برای یک ورزشکار باید مهم‌تر از پیروزی در میدان ورزش باشد. امیدوارم انشالله خدا توفیق بدهد در میدان عمل هم شما یک الگو برای نسل جوان باشید.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: امروز شما ورزشکاران خصوصا مانند شما که امتیازی پیدا می‌کنند می‌توانید از نظر رفتار و منش پهلوانی و شخصیت نیک، یک الگو برای نسل جوان شوید. ممکن است نسل جوان به حرفهای شما بیشتر از من گوش دهند. چون شما برای آن‌ها الگو هستید. ممکن است درباره ما بگویند شما نسل قدیمی هستید. مثلا الان اگر من و شما وارد یک شهر شویم ممکن است گروه‌های سنتی بیشتر طرف امثال بنده بیایند ولی گروه‌های جوانان از شما بیشتر استقبال می‌کنند پس می‌توانید برای آن‌ها نقش آفرین و موثر باشید. سعی کنید جوان رشید و مومن و با خدا باشید. ارتباط با خدا هم، ‌‌ همان شکر نعمتی است که عرض کردم تا جوانان از شما الگو بگیرند.

آیت الله نورمفیدی گفت: به هرحال شما افتخار برادران ترکمن و جوانان ما هستید. آقای فرهاد قائمی هم از برادران ترکمن و ورزشکاران موفق هستند. و بنده امیدوارم همانطور که در میدان فوتبال قهرمان شدید انشالله در میدان اخلاق و عمل صالح هم قهرمان باشید که هستید، انشالله بهتر شوید.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان اظهار داشت: نکته آخر هم همانطور که گفتم طوری رفتار کنید که برای نسل جوان جامعه ما الگو باشید. چون آنچه ماندگار است همین است. به هر حال دوران قهرمانی یک بازیکن فوتبال روزی به پایان می‌رسد اما آنچه که می‌ماند و یک قهرمان را جاویدان می‌کند، مسائل اخلاقی است. پهلوان تختی ماندگار شد درحالیکه در کشتی قهرمانان مدال آور دیگری هم داشتیم ولی فراموش شدند اما تختی ماند. ماندگاری تختی بخاطر اخلاق و نوعدوستی و خدمت به مردم بود که در تاریخ ورزش ایران جاویدان شد. انشالله شما هم مانند تختی در همه زمینه‌ها ورزشکار خوبی باشید و افتخار کنید به گلستانی بودن و ترکمن بودنتان.

سردار آزمون، آیت الله نوری مفیدی و خلیل آزمون پدر سردار که از مربیان مطرح والیبال است

نظر شما