شناسهٔ خبر: 82586 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ دفاعی دستاورد مدیریت جهادی است

ابوترابی فرد43 نایب رئیس مجلس با بیان اینکه اگر مدیریت جهادی نبود، امروز ایران به نماد امنیت منطقه تبدیل نمی‌شد گفت: تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ دفاعی دستاورد مدیریت جهادی است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس در نطق پیش از دستور، ضمن تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، گفت: در دوران عمر مبارک انقلاب اسلامی ایران شاهد گام‌های بلند مبتنی بر مدیریت جهادی برآمده از ایمان و دانش و متکی بر عزم و اراده استوار مدیران هوشمند، دانشمندان و متخصصان و دلباختگان به اسلام و انقلاب اسلامی بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه نخستین گام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نظام‌سازی و تصویب قانون اساسی، شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران نماد فاخری از عزم و اراده مبتنی بر ایمان و مدیریت جهادی است.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: جلوه دیگر از اراده و عزم ملی و مدیریت جهادی مبتنی بر دانش در دوران پرشکوه مقاومت ملت ایران در رویارویی با اردوگاه کفر و دفاع مقدس تجلی یافت. پیروزی ملت بزرگ ایران در این جنگ نابرابر مرهون مدیریت جهادی مبتنی بر ایمان، دانش و ایثار بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با تأکید بر اینکه تبدیل جمهوری اسلامی ایران به نماد امنیت در منطقه‌ای که به دست آمریکا و مزدوران او بالاترین سطح ناامنی را تجربه می‌کند، دستاورد مدیریت جهادی مبتنی بر ایمان سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای مدافع انقلاب اسلامی است، گفت: اگر مدیریت جهادی نبود امروز ایران به نماد امنیت منطقه تبدیل نمی‌شد.

وی حوزه دیگر مدیریت جهادی را در عرصه‌های دفاعی دانست و تصریح کرد: تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ دفاعی، دستاورد مدیریت جهادی مبتنی بر ایمان و معرفت است. به تعبیر مقام ارشد اطلاعات ارتش آمریکا قدرت دفاعی ایران، امروز قدرت نظامی آمریکا را در منطقه مهار کرده است.  

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت موشکی و مهار شدن رژیم‌صهیونیستی به دست توانا و مقتدر انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی و حزب‌الله لبنان، دستاورد اقتدار دفاعی ماست، اظهار داشت: در این راستا تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت فضایی در منطقه نیز از همین دست است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: جمهوری اسلامی ایران مفتخر است که نخستین سازمان پرتاب‌کننده ماهواره در جهان اسلام و نیز اولین کشوری است که توانسته در منطقه قدرت پرتاب ماهواره به فضا را داشته باشد.

وی ادامه داد: روز گذشته در عملیات پرتاب ماهواره‌بر سفیر فجر و قرار گرفتن چهارمین ماهواره ملی فجر در مدار زمین توسط متخصصان افتخارآفرین وزارت دفاع و نیروهای انقلابی مدافع حریم کشور، شاهد طنین شعار الله‌اکبر و رمز مبارک یا محمد رسول‌الله(ص) در جشن‌های سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم.

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه موفقیت انقلاب اسلامی در عرصه‌های دفاعی مرهون فرماندهی مبتنی بر دانش، ایمان، عزم و اراده فرمانده معظم کل قوا، رهبری عالی‌قدر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امیدوارم که با الهام از مدیریت جهادی مبتنی بر دانش و معرفت، در مسیر خلق اقتصاد مقاومتی و تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت اقتصادی بزرگ از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: امید است با هماهنگی کامل دولت، مجلس شورای اسلامی، همکارانم در کمیسیون تلفیق، بودجه سال ۹۴ راه را برای مدیریت جهادی مبتنی بر دانش و علم برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و قطع رابطه نفت با هزینه‌های اداره کشور و استفاده از این سرمایه و دیگر سرمایه‌های ملی، برای بزرگ شدن اقتصاد ایران قدم برداریم.

 

نظر شما