شناسهٔ خبر: 82560 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

فردا؛ قلعه‌نویی و جلالی دوئل می کنند

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال فردا (چهارشنبه) با ۳ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، لیگ برتر فوتبال از فردا (چهارشنبه) وارد هفته نوزدهم خواهد شد؛ در روز اول این هفته ۳ بازی برگزار می‌شود که در زیر نگاهی به آنها می‌اندازیم.

پیکان - گسترش‌فولاد
دیدار تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر، دیداری ۶ امتیازی است. پیکان ۱۹ امتیازی که باید از گسترش‌فولاد ۱۶ امتیازی پذیرایی کند، در شرایطی که بتواند ۳ امتیازی خانگی این دیدار را کسب کند، می‌تواند در ادامه دیدارهای لیگ امیدوار به صعود در جدول رده‌بندی باشد. پیکان که اکنون فاصله زیادی با تیم‌های بالایی خود ندارد، هفته گذشته و در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان فرصت کم کردن فاصله را از دست داد و شاید فرصت‌سوزی این بار در خانه آنها را وارد حاشیه جدیدی کند.

گسترش‌فولاد نیز همچنان خطر سقوط را احساس می‌کند. حضور در بین ۴ تیم انتهایی و داشتن یک امتیاز بیشتر نسبت به تیم پانزدهم جدول، باعث می‌شود شاگردان فراز کمالوند با استرس بیشتری کار را دنبال کنند اما مطمئناً پیروزی در این بازی می‌تواند آنها را از این شرایط خارج کند.

سایپای البرز - استقلال
هر بار که رویارویی امیر قلعه‌نویی با مجید جلالی پیش می‌آید، ناخواسته ذهن‌ها سمت لقبی می‌رود که سرمربی آبی‌پوشان در لیگ هشتم به سرمربی این روزهای سایپا داد. «جلالیِ مرد» یک بار دیگر به امیر قلعه‌نویی رسیده که این روزها پر از حاشیه است. سرمربی استقلال با کارلوس کی‌روش وارد جنگ لفظی شده است و شاید از این نظر با سرمربی سایپا شباهت داشته باشد، چرا که جلالی هم بعد از جام جهانی با بیانیه‌ای که از سوی کانون مربیان علیه کی‌روش صادر شد، درگیری کوچکی با سرمربی پرتغالی تیم ملی داشت. حالا این دو منتقد کی‌روش در هفته نوزدهم در قامت سرمربیان سایپا و استقلال به هم رسیده‌اند. سایپا هفته گذشته خارج از خانه بازی ۲ بر صفر باخته مقابل گسترش‌فولاد را با نتیجه ۳ بر ۲ با پیروزی پشت سر گذاشت و استقلال نیز در لحظات پایانی گل پیروزی را وارد دروازه سپاهان کرد.

سایپا که اکنون با ۴ امتیاز کمتر نسبت به استقلال در رده ششم جدول است می‌تواند با کسب یک پیروزی دیگر علاوه بر حفظ جایگاهش، فاصله‌اش را با آبی‌پوشان کمتر کند. امیر قلعه‌نویی هم که در پایان نیم فصل اول و با وجود جا ماندن تیمش از کورس قهرمانی، قول قهرمان شدن داد، برای کاهش دادن فاصله ۳ امتیازی‌اش با صدر جدول تلاش می‌کند ۳ امتیاز دیگر به اندوخته‌های استقلال اضافه کند.

سپاهان اصفهان - نفت تهران
فردا حساسیت در فولاد شهر بالاست. سپاهان با نفت تهران و فولاد خوزستان رقابت تنگاتنگی برای صدرنشین شدن دارد و طلایی‌پوشان اصفهانی که هفته گذشته فرصت صدرنشینی را از دست دادند، این هفته به فکر جبران خواهند بود. نفت تهران که با ۳۴ امتیاز صدرنشین حال حاضر لیگ محسوب می‌شود، همچنان به موفقیت‌هایش در لیگ ادامه می‌دهد و دیدار با سپاهان یک فرصت استثنایی در اختیار این تیم خواهد بود.

شاگردان علیرضا منصوریان در صورتی که بتوانند در اصفهان ۳ امتیاز از سپاهان بگیرند، گوی سبقت را از رقیب خود می‌ربایند تا در صدرجدول کمتر احساس خطر کنند اما اگر سپاهان برنده این بازی باشد، کار برای نفت سخت می‌شود. سپاهان اکنون با ۳۳ امتیاز در رتبه سوم جدول است و با وجود شکست هفته گذشته مقابل استقلال، هنوز از رقبا عقب نیفتاده است. شاگردان حسین فرکی علاوه بر انگیزه صدرنشینی، می‌خواهند شکست هفته گذشته مقابل استقلال را جبران کنند.

به گزارش تسنیم برنامه کامل هفته نوزدهم به شرح زیر است:

چهارشنبه، ۱۵ بهمن
پیکان - گسترش‌فولاد تبریز، ورزشگاه شهدای قدس، ساعت ۱۴:۳۰

سایپای البرز - استقلال، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت ۱۵:۳۰

سپاهان اصفهان - نفت تهران، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، ساعت ۱۶

پنجشنبه، ۱۶ بهمن
راه‌آهن - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه تختی تهران، ساعت ۱۵:۳۰

نفت مسجدسلیمان - صبای قم، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان، ساعت ۱۵:۳۰

جمعه، ۱۷ بهمن
تراکتورسازی تبریز - پدیده خراسان، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، ساعت ۱۶

پرسپولیس - ملوان بندرانزلی، ورزشگاه آزادی، ساعت ۱۷:۰۵

استقلال خوزستان - فولاد خوزستان، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۷:۱۵

نظر شما