شناسهٔ خبر: 82498 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بحران ریزگردها در آینده فراگیرتر می‌شود/ افزایش قابل قبول بودجه سلامت در بودجه ۹۴

عابدفتاحی43 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر ضرورت حرکت ملی برای حل مسئله ریزگردها، گفت: احتمال دارد به‌خاطر خشکسالی‌ها در آینده، بحران ریزگردها شدیدتر و فراگیرتر شود.

به گزارش نماینده، عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، از افزایش قابل قبول بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه سال ۹۴ خبر داد و گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیگیر روند طرح تحول در سلامت است.

وی افزود:‌ کمیسیون از مشکلات بودجه‌ای کشور و مسائل اقتصادی کشور آگاه است و با توجه به این شرایط از عملکرد و سهم در نظر گرفته شده از سوی دولت برای بخش بهداشت و درمان راضی است.

فتاحی درباره ریزگردها و گرد و غبار در استان‌ خوزستان و استان‌های هم‌جوار هم اظهار داشت: زمان آن رسیده است که کمیسیون به این موضوع ورود کند، زیرا برای بخش بزرگی از مردم کشورمان مشکل ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر ضرورت حرکت در سطح ملی برای حل مسئله ریزگردها اظهار داشت: متخصصان احتمال می‌دهند به‌خاطر خشکسالی‌ها در آینده، بحران ریزگردها شدیدتر و فراگیرتر شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: از آنجا که منشأ این ریزگردها عربستان و عراق هستند، می‌بایست برای چاره‌اندیشی با این کشورها تعامل کرد.

نظر شما