شناسهٔ خبر: 82462 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس مصوب شد؛

پیگیری پرداخت مطالبات ذرت کاران در نامه ای به رییس جمهوری

کمیسیون کشاورزی43 عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون با ارسال نامه ای خطاب به رییس جمهوری موضوع عدم پرداخت بهای ذرت خریداری شده کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی و پرداخت مطالبان آنان را پیگیری می کند.

به گزارش نماینده به نقل ازایرنا، «سیدمحمدسادات ابراهیمی» در تشریح دستور کار جلسه روز (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات، دولت مکلف است نسبت به خریداری و پرداخت بهای این محصولات اقدام کند.

وی ادامه داد: در جلسه کمیسیون کشاورزی، موضوع های مهم حوزه کشاورزی از جمله پدیده گردوغبار در استان خوزستان و عدم پرداخت بهای ذرت خریداری شده کشاورزان توسط سازمان تعاون روستایی مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سادات ابراهیمی با اشاره به بررسی مشکل گرد وغبار استان خوزستان در کمیسیون کشاورزی، گفت: با توجه به نگرانی ها در مورد پدیده گردوغبار استان خوزستان و مشکلات به وجود آمده ناشی از آن برای مردم، مقرر شد در جلسات آتی این موضوع با حضور مسوولان سازمان محیط زیست مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص مشکل گرد و غبار استان خوزستان قرارشد در جلسات بعدی کمیسیون کشاورزی با حضور مدیر کل سازمان محیط زیست و مسوولان سایر دستگاه های مرتبط به این موضوع رسیدگی شود و چاره اندیشی لازم انجام گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: در ادامه دستور کار جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، لایحه اصلاح نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت.

وی در این ارتباط افزود: با توجه به اینکه این قانون مربوط به ۲۰ سال گذشته و بسیار قدیمی است نیاز به بازنگری و بازبینی دارد که این کار در حال پیگیری است.

سادات ابراهیمی اضافه کرد: هفته گذشته ۱۶ ماده از این لایحه اصلاحی بررسی و تصویب شد و در جلسه امروز مواد ۱۷ تا ۲۹ که آخرین ماده این لایحه اصلاحی است بررسی شد که تعدادی از آنها تصویب و حدود ۳ مورد از آنها به منظور بررسی بیشتر به کارگروه مربوطه ارجاع شد.

نظر شما