شناسهٔ خبر: 82445 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

از سادات تا ملک عبدالله؛ معیارهای دوگانه چه بر سر جبهه اصلاحات آورده است؟!

هاشمی و ملک عبدالله431 عامل اسرائیل خواندن آل سعود در منطقه و نیز گشاد و بی‌ساحت خواندن عربستان از سوی هاشمی در طول سالیان بعد هرگز از سوی مسئولین جمهوری اسلامی چنین عریان و بی‌محابا مطرح نشد ولی امروز هاشمی و خاندان رسانه‌ای او با آل سعود چنان درهم‌آمیخته‌اند که هرگونه نقد و انتقادی به سیاست‌های جنایت‌کارانه این خانواده ملعون را بر‌نمی‌تابند و در سایت رسمی خود منتقدین آل سعود را با داعش هم‌سفره می‌کنند!

نماینده - محمدتقی فاضل میبدی در مقاله‌ای که روزنامه شرق آن را بازتاب داد در نقد سخنان آیت‌الله جنتی درباره مرگ ملک عبدالله مدعی شد که روابط ایران و عربستان پیش از دولت‌های نهم و دهم به همت روسای دولت‌های پیش از آن حسنه بوده است. از این بگذریم که بر سیاست‌های دولت نهم و دهم انتقادهای زیادی وارد است ولی ادعای حسنه بودن روابط ایران و عربستان پیش از دولت‌های نهم و دهم قابل نقد و رد و ابطال است.

از سوی دیگر فاضل میبدی شادی در مرگ یک شخص هرچند این شخص ملک عبدالله باشد را نکوهیده می‌داند و می‌خواند.

در این باب نیز سخنانی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

و سوم آن‌که نویسنده سخنان آیت‌الله جنتی درباره هم‌کیشان داخلی ملک عبدالله را به باد انتقاد می‌گیرد و آن سخنان را خارج از عرف و ناپسند می‌خواند.

درباره روابط ایران و عربستان در طول سالیان پس از انقلاب گفتنی‌های زیادی است. کشتار خونین مسلمانان ایرانی در مراسم حج سال ۱۳۶۶ و پیام تاریخی حضرت روح‌الله دراین‌باره مؤید بسیاری از واقعیات است.

امام خمینی در وصیت‌نامه سیاسی الهی خویش از مسلمانان می‌خواهند آل سعود را لعن کنند «و لازم است در نوحه‌ها و اشعار مرثیه و اشعار ثنای از ائمه حق – علیهم سلام‌الله – به‌طور کوبنده فجایع و ستمگری‌های ستمگران هر عصر و مصر یادآوری شود؛ و در این عصر که عصر مظلومیت جهان اسلام به دست امریکا و شوروی و سایر وابستگان به آنان و از آن جمله آل سعود، این خائنین به حرم بزرگ الهی – لعنه‌الله و ملائکته و رسله علیهم – است به‌طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود؛ و همه باید بدانیم که آنچه موجب وحدت بین مسلمین است این مراسم سیاسی است که حافظ ملیت مسلمین، به‌ویژه شیعیان ائمه اثنی عشر- علیهم صلوات الله و سلم – است».

درباره نکوهیده بودن شادی در مرگ انسان‌ها نیز باید گفت مرگ برخی افراد زمینه‌ساز شادی مؤمنین است، در کلام الهی از این افراد با نام ائمه الکفر یاد شده است.

در تاریخ نیز آمده است زمانی که مرگ برخی عاملین روز عاشورا را به امام سجاد می‌رساندند آن حضرت سجده شکر به‌جای آورده و شاد می‌شدند و درنتیجه شادی در مرگ هر انسانی نکوهیده نیست و ملک عبدالله قطعاً یکی از این افراد است که سیاست‌های او در عراق و سوریه زمینه‌ساز وارد شدن بسیاری از خسارت‌ها به اسلام و مسلمین شده است.

از این گزاره تاریخی نیز می‌گذریم که بعد از ترور انور سادات رئیس‌جمهور اسبق مصر محمد خاتمی در چندین سرمقاله که در روزنامه کیهان آن روزها منتشر شد در مرگ سادات شادی کرده و به بازرگان و نهضت آزادی و ...حمله کرد!

پس بودند و هستند انسان‌هایی که مرگشان شادی را به اردوگاه اسلام می‌تواند هدیه کند هرچند برخی در مرگ مؤمنین شاد می‌شوند به‌عنوان نمونه چند سال پیش از شیخ یوسف صانعی مرجع تقلید فتنه گران خبری در رسانه‌ها منتشر شد که وی گفته بود روز مرگ آیت‌الله جنتی شیرینی پخش و در خیابان‌ها شادی خواهد شد!

با نهایت تأسف که مجبوریم به بخشی از اظهارات سخیف صانعی اشاره کنیم از مخاطبان گرامی می‌خواهیم به این جملات دقت کنند: «اين را دهن به دهن بايد بين مردم پخش کرد که جوري شود روزي که جنتي انشاء الله می‌میرد، سراسر ايران چراغاني شود و مردم شادي کنند و اين خيلي اثر دارد و ديگران حساب دستشان بيايد.»

آیا شادی در مرگ یک عالم ربانی جایز و در مرگ یک شخصیت فاسق که خون هزاران بی‌گناه بر گرده دارد حرام است؟!

از دیروز تا امروز!

از سوی دیگر هرچند امروز هاشمی و وابستگان رسانه‌ای به ایشان نظر دیگری دارند ولی وی در طول دهه ۶۰ نظر دیگری داشت.

هاشمی به کرات در خطبه‌های نماز جمعه که در طول دهه ۶۰ اقامه می‌کرد به آل سعود حمله و آنان را شدیداً مورد نکوهش قرار داده است.

به جملات زیر توجه کنید؛

هاشمی در خطبه های ۹ بهمن ۱۳۶۰ «امروز مانع اساسی برای حرکت مسلمین فقط عربستان سعودی است و به خدا قسم غیر از او کسی نیست...سوریه پیشنهاد می‌کند که بیانید با ما همکاری کنید و نفت به آمریکا، فرانسه، انگلیس ندهید و عربستان در مقابل می‌گویند ما نفت را ارزان هم می‌کنیم! خود آمریکا هم اگر در عربستان زندگی می‌کرد این مقدار رو نداشت که با این صراحت دهن‌کجی به مسلمانان بکند، آمریکا و اسرائیل بدون نفت نمی‌توانند زندگی کنند ولی ما بدون نفت می‌توانیم زندگی کنیم.»

«آدم حق دارد از غصه بمیرد که کشورهایی مثل عربستان سعودی که خادم حرمین هستند و متولی بیت‌المقدس هم آن آقا است، یعنی هم باید حرم قدس را حفظ بکند و هم حرم کعبه را آن آقا درست متولی اسرائیل در منطقه شده است.»

هاشمی در جلسه علنی مجلس ، ۲۴ آذر ۱۳۶۰ با اشاره به الحاق جولان به اسرائیل و عدم واکنش مناسب آل سعود به این توطئه و خیانت می‌گوید : توقع ما این بود که آن‌هایی که همراه آمریکا در منطقه هستند عکس‌العمل مناسبی در مقابل این جسارت نشان بدهند. برعکس این توقع ما شاهد بودیم که کشورهایی مثل عربستان سعودی و کویت به‌جای اعتراض جدی به امریکا هدیه می‌دهند و ناز شست می‌دهند آقای یمانی وزیر نفت عربستان در مصاحبه پیش از کنفرانس اوپک خندان و با خوشحالی اعلام می‌کند که در این کنفرانس ما به دنیای غرب هدیه کریسمس می‌دهیم . هدیه کریسمس برای چی ؟ چه کار تازه‌ای آمریکا و غرب کرده که استحقاق هدیه پیداکرده ؟ غیر از اعلان رسمی پیمان استراتژیک و وحدت با اسرائیل کار دیگری کرده بود ؟

وی در این سخنان ادامه می‌دهد: فشار عربستان و کویت برای ارزان کردن قیمت نفت در اوپک برای چی بود؟ ۷۰ سنت از نفت سنگین دنیای اسلام زدن و به جیب غربی‌ها ریختن چه مفهومی دارد؟ در چه زمانی؟ برای چی؟ این اقدام غیر از دهن‌کجی صریح به ملت‌ها و استقبال رسمی از اعلان وحدت استراتژیک آمریکا و اسرائیل و پذیرش جنایت بیشتر اسرائیل هیچ‌چیز نیست.

هاشمی همچنین در مورد کمک‌های کویت به عراق نیز می‌گوید: دولت کویت که مدعی است برای ایجاد صلح کمک می‌کند امروز همین ساعت جلسه سری پارلمانش برای پرداختن دو میلیارد دلار وام به عراق تشکیل‌شده که هیچ منظوری جز ادامه جنگ ندارد. عراق قدرت تحمل بار جنگ را ندارد و آمریکا باید این قدرت را به او بدهد گشادتر و بی‌صاحب‌تر از کویت و عربستان سعودی هم پیدا نمی‌شود. همه این مسائل برای این است که دولت جدی مبارز با اسرائیل را که ایران است مشغول کنند و سوریه عزیز را تنها بگذارند و لیبی مقاوم را از آن‌طرف با آن اشکالی که می‌بینید تحت‌فشار قرار بدهد و مجموعه این‌ها اسرائیل را آن‌چنان پررو بکند که این‌جوری عمل بکند.

عامل اسرائیل خواندن آل سعود در منطقه و نیز گشاد و بی‌ساحت خواندن عربستان از سوی هاشمی در طول سالیان بعد هرگز از سوی مسئولین جمهوری اسلامی چنین عریان و بی‌محابا مطرح نشد ولی امروز هاشمی و خاندان رسانه‌ای او با آل سعود چنان درهم‌آمیخته‌اند که هرگونه نقد و انتقادی به سیاست‌های جنایت‌کارانه این خانواده ملعون را بر‌نمی‌تابند و در سایت رسمی خود منتقدین آل سعود را با داعش هم‌سفره می‌کنند!

اصلاح‌طلبان و کارگزاران این جریان سیاسی انتظار دارند مردم با شادی‌های آنان شاد و با غم‌هایشان غمگین شوند آنان اگر دیروز با آل سعود دشمنی داشتند این دشمنی را عیان می‌ساختند و از ملت نیز می‌خواستند که این‌گونه باشند و امروز که دست دوستی به هم داده‌اند از ملت انتظار دارند که ملت نیز دست دوستی به خاندان جنایتکار سعودی بدهد.

غافل از این‌که دشمنی ملت با آل سعود نه به گفته آنان که به فرموده حضرت روح‌الله است که لعن سعودی‌ها را واجب عینی بر هر مسلمان خوانده‌اند و این دشمنی هرگز زدوده نخواهد شد جز با سقوط آل سعود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۱-۱۵ ۰۰:۲۳سعدی 0 0

    نمی دونم مقام  و قدرت چی در خودش داره که وقتی هست انسانیت زیر پاست ولی وقتی ازش دور مبشی انسانیت کمی نمایان میشه.
    کلی مستندات هم میشد از حوضه دین جور کرد که صراحتا در مراقبت از کلام و عدم شادی از مرگ دشمن و ... بیان شده. بستگی داره شما دنبال چی باشی. آیات قرآن هم می فرماید: خدا با این کتاب بعضی ها را گمراه می کند و بعضی دگر را رستگار می نماید. 
                                

نظر شما