شناسهٔ خبر: 82381 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

کاهش قیمت سکه دربازار+جدول

قیمت انواع سکه و ارز در ادامه روند خود از اواسط هفته گذشته با ثبات نسبی روبرو است اما در مقایسه با ابتدای هفته گذشته قیمت انواع سکه کاهش یافته است.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، همچنین قیمت طلا که هفته گذشته در بازار جهانی اندکی کاهش یافته بود در بازار داخلی تغییری نسبت به آخر هفته گذشته نداشته است.

نرخ ارز و سکه، امروز - ۱۲ بهمن - سکه تمام بهار آزادی در صرافی‌ها یک میلیون و ۲۵ هزار تومان خریداری و یک میلیون و ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که این قیمت نسبت به ابتدای هفته گذشته کاهش ۹۰۰۰ تومانی را نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز به طور متوسط بین ۵۰۵ تا ۵۰۸ هزار تومان خریداری و به قیمت ۵۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین ربع سکه ۲۶۰ هزار تومان خریداری و ۲۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

سکه یک گرمی در بازار آزاد ۱۶۰ هزار تومان خریداری و ۱۷۳ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در مقایسه با ابتدای هفته گذشته حدود هزار تومانی کاهش یافته و ۱۰۴ هزار و ۸۲۳ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۴۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی ۱۲۸۴ دلار و ۱۰ سنت است که حدود چهار دلار نسبت به آخر هفته گذشته کاهش دارد.

ثبات قیمت دلار در بازار آزاد

همچنین هر دلار آمریکا در صرافی‌ها به طور متوسط ۳۴۴۰ تومان خریداری و ۳۴۶۰ تومان فروخته می‌شود. یورو اروپا نیز ۳۹۱۰ تومان خریداری و ۳۹۴۵ تومان عرضه می‌شود. پوند انگلستان ۵۲۲۰ تومان خریداری و ۵۲۹۰ تومان فروخته می‌شود. همچنین لیر ترکیه ۱۴۳۰ تومان خریداری و ۱۴۷۰ تومان به فروش می‌رسد.

علاوه بر دلار، در بازار امروز خرید و فروش یورو، درهم و لیر ترکیه قابل توجه بود.

به گفته برخی فروشندگان ارز قیمت دلار در هفته گذشته با تغییر چندانی مواجه نبوده و این روز‌ها میزان خرید و فروش ارز تفاوت محسوسی ندارد.

طبق اعلام بانک مرکزی در هفته گذشته با آغاز دور جدید طرح سامان‌دهی ارز، قرار است خرید و فروش ارز به شکل خیابانی ممنوع شود اما همچنان طبق روز‌ها و هفته‌های گذشته دلالان ارز در محل‌های خرید و فروش حضور دارند و به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند.

نوع سکهقیمت بازار
سکه‌تمام‌طرح‌جدید۱۰۳۴۰۰۰
سکه‌تمام‌طرح‌قدیم۱۰۲۸۰۰۰
نیم سکه۵۱۷۰۰۰
ربع سکه۲۶۹۰۰۰
گرمی۱۷۲۰۰۰
هر گرم طلای ۱۸ عیار۱۰۴۸۲۳
نوع ارز 
دلار۳۴۵۶
یورو۳۹۴۶
پوند۵۲۵۸
درهم۹۴۵

نظر شما