شناسهٔ خبر: 82356 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان مجلس از «سهام عدالت» تحقیق می‌کنند

سهام عدالت 43 تقاضای تحقیق و تفحص از سهام عدالت در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان به تصویب رسید.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان، پیشنهاد تحقیق و تفحص از سهام عدالت را با ۱۵۱ رأی موافق، ۱۷ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع به تصویب رساندند.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان متقاضی این طرح تحقیق و تفحص در سخنانی دلایل الزام برای این تحقیق را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای از این ابزار (سهام عدالت) سوء استفاده کردند، گفت: ما غیر از سوء استفاده و برخی مسائل دیگر چیزی از سهام عدالت ندیدیم.

نماینده دشتستان به مشکلات موجود در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و افزود: سهام عدالت در برخی استان‌ها و مناطق مانند دشتستان توزیع شد، اما عده‌ای از آن سوء استفاده کردند، بدین صورت که شرکت‌هایی به نام سهام عدالت فعالیت می‌کرد، اما مشخص نبود چه کسانی اینها را اداره می‌کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برخی از منابع عمومی مردم مستضعف در شرکت‌های متعلق به سهام عدالت حیف و میل شده است، بیان داشت: ما در دولت قبل و دولت جدید فریاد زدیم که شرکت‌های متعلق به سهام عدالت را مشخص کنید تا معین شود این شرکت‌ها به چه کسانی سپرده شده و آنها در این شرکت‌ها چه می‌کنند، اما متأسفانه هیچ‌گاه این اقدامات صورت نگرفت و همین موضوع ضرورت تحقیق و تفحص را ایجاد کرد.

موسوی‌نژاد از همکاران خود خواست به تقاضای تحقیق و تفحص از سهام عدالت رأی مثبت دهند و عدم شفاف‌سازی در واگذاری، توزیع و پرداخت سهام و سود آن و میزان سود را از جمله محورهای تحقیق و تفحص برشمرد.

وی اضافه کرد: برخی از این شرکت‌ها به دلیل اینکه سهام عدالت متولی و ناظر خاصی ندارد، خود را از هرگونه پاسخگویی مبرا می‌دانند که نمونه آن شرکت سیمان دشتستان است.

نظر شما