شناسهٔ خبر: 82346 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

هنوز فرهنگ طاغوتی ارجحیت جنس خارجی بر داخلی در کشور ما جود دارد

سیدمهدی موسوی‌نژاد/2 عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هنوز فرهنگ طاغوتی ارجحیت جنس خارجی بر داخلی در کشور ما جود دارد و تا زمانی که باور مسئولان این باشد که کالای خارجی بر کالاهای داخلی ترجیح داده شود این فرهنگ غلط به عنوان یک مشکل جدی وجود خواهد داشت و تولید داخلی هم تا زمانی که این فرهنگ غلط بر کشور حاکم باشد با مشکل مواجه خواهد بود.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به توطئه‌های نفتی اخیر عربستان و کویت علیه ایران در بحث کاهش قیمت نفت، گفت: اگر دولتمردان این مسئله را باور کرده‌اند که توطئه‌هایی برای کشور در قیمت نفت چیده شده و کشورهایی در راستای نقشه‌های شوم دشمن حرکت می‌کنند، باید به خود آمده و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی حوزه‌های داخلی را فعال و تولید داخلی را تقویت و استفاده از تولید داخلی را به عنوان یک فرهنگ عمومی در جامعه به وجود آورند.

وی افزود: هنوز فرهنگ طاغوتی ارجحیت جنس خارجی بر داخلی در کشور ما جود دارد و تا زمانی که باور مسئولان این باشد که کالای خارجی بر کالاهای داخلی ترجیح داده شود این فرهنگ غلط به عنوان یک مشکل جدی وجود خواهد داشت و تولید داخلی هم تا زمانی که این فرهنگ غلط بر کشور حاکم باشد با مشکل مواجه خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: هیچ یک از دولت‌ها اراده جدی در جهت کاهش وابستگی بودجه به نفت ندارند چراکه این امر نیازمند کار و تلاش، اهتمام و جدیت بوده و نیازمند ریسک‌پذیری است.

موسوی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: به رغم اینکه عموم مردم به این مسئله اعتقاد دارند که باید در بحث اقتصاد مقاومتی از پتانسیل‌های مختلف بهره گرفت و به نفت متکی نبود اما متاسفانه دولتمردان به این مسئله توجهی ندارند چراکه این امر نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی افزود: متاسفانه ما در حوزه مدیریت این تنبلی را مشاهده می‌کنیم و به سمت راحتی پیش می‌رویم؛ اقدام راحت این است که هر چند با قیمت‌ پایین نفت را بفروشیم و از درآمدهای آن در جهت حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در پایان گفت: ما اتاق فکری برای جایگزین کردن سایر منابع درآمدی به جای نفت تشکیل نمی‌دهیم و این در حالی است که نخبگان اقتصادی خوبی را در کشور داریم که اگر به نظرات این اقتصاددانان و مشاوران آنها تکیه کنیم، می‌توانیم راهکارهای خوبی را در بحث اقتصاد مقاومتی داشته باشیم اما متاسفانه این ارتباط با نخبگان در دولت‌ها در حد شعار باقی مانده است.

نظر شما