شناسهٔ خبر: 82001 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فازهای باقی مانده تصفیه خانه جنوب تهران تکمیل شود

نقوی حسینی43 نماینده مردم ورامین در تذکر شفاهی خواستار تکمیل فازهای باقی مانده تصفیه خانه جنوب تهران جهت تامین حقآبه کشاورزان حوزه انتخابیه اش شد.

به گزارش نماینده به نقل از(ایسنا)، سید حسین نقوی حسینی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس با بیان اینکه مدیریت آب کشاورزی با شرایط خشکسالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است گفت:‌ دشت ورامین با حدود ۲۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فکر اساسی برای آب کشاورزی نیاز دارد. اما متاسفانه حقآبه کشاورزان دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به آب شرب تهران اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود:‌ وضعیت تهران برای شهرستان های ما این است که آب کشاورزی ما در طی ۵۰ سال گذشته برای تامین آب شرب تهران قرار گرفته‌اند، دولت های متعدد در گذشته تعهد دارند به جای حقآبه کشاورزان، فاضلاب تهران را تصفیه کنند تا حقآبه کشاورزان در حوزه انتخابیه بنده جبران شود.

نماینده مردم ورامین با اشاره به فعال شدن چهار فاز تصفیه خانه جنوب تهران در دولت گذشته گفت:‌ در این زمان یک سوم حقآبه کشاورزان جبران شد، اما دو سوم دیگر آن باقی مانده است، درخواست ما از وزارت نیرو و دولت این است که هشت متر مکعب دیگر حقآبه مردم شهرستان ما در تصفیه خانه و ارسالش تسریع کنند، متاسفانه این اقدامات به ویژه خط دوم انتقال آب کشاورزی متوقف شده است

نقوی حسینی در تذکری دیگر با اشاره به وضعیت صنعت ومراکز تولیدی گفت: علیرغم آمار و اطلاعاتی که مسئولان دولتی در این حوزه ارائه می کنند اطلاعات و اخبار حاکی از آن است که مراکز تولیدی و صنعتی روز به روز با تعطیلی و مشکلات بیشتر مواجه می‌شود، این در حالی است دولت آمار خروج از رکود و صنعتگران خبر از خروج از رکود می دهند.

وی از وزیر صنعت ومعدن و تجارت خواستارشد که به صورت جدی به نیاز صنعت کشور به ویژه شهرک های صنعتی بپردازند.

نظر شما