شناسهٔ خبر: 81768 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۱۰ سال نگذاشتند «جمشید و خورشید» اکران شود/ ساخت قسمت دوم انیمیشن

انیمیشن جمشید وخورشید/431 مراسم رونمایی از انیمیشن «جمشید و خورشید» سه ‌شنبه ۷ بهمن‌ در محل بیمارستان محک با حضور هنرمندان این انیمیشن برگزارمی‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از انیمیشن «جمشید و خورشید» در سالن اصلی محک برگزار می شود. در این مراسم که با حضور هنرمندان این انیمیشن از جمله رامبد جوان، امین حیایی، نگار جواهریان و جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه برگزار می شود، علاوه بر رونمایی از این انیمیشن، هنرمندان آن نیز مورد تقدیر  قرار می گیرند.

بهروز یغماییان تهیه‌کننده انیمیشن «جمشید و خورشید» با اعلام اکران این انیمیشن گفت: «جمشید و خورشید» با هزینه سنگین ۷۰۰ میلیون تومان در اواخر سال ۸۱ ساخته و سال ۸۴ به اتمام رسید، این فیلم با حضور قریب به ۷۰ نفر از انیماتورهای مطرح ایران به کارگردانی بهروز یغماییان ساخته شد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: هنرمندانی از جمله پرویز پرستویی با ایفای دو نقش، امین حیایی در نقش جمشید، ترانه علیدوستی در نقش خورشید، رامبد جوان در نقش ماهان، حبیب رضایی در نقش آبا، چنگیز جلیلوند در نقش حاکم، در این انیمیشن حضور دارند، چنگیز جلیلوند مدیریت دوبلاژ این انیمیشن را بر عهده دارد.

وی به داستان «جمشید و خورشید» اشاره کرد و  توضیح داد: در داستان این انیمیشن خورشیدبه علت اینکه نمی‌خواهد ازدواج کندخانم توسط منجم دربار دزدیده می‌شود  و جمشید از چهار وادی باد و آب و خاک آتش گذر می‌کند تا خورشید خانم را نجات دهد.

یغماییان در ادامه گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و ما به قسمت‌هایی از پول‌هایمان در آن سال برسیم، قسمت دوم این فیلم را هم می‌سازیم. هر چند دو بار مجوز را تمدید کردیم بدون اینکه مشکلی داشته باشیم اما امروز با کمک دولت تدبیر و امید، فیلم در شرایط سخت اکران با وجود اینکه هیچ نوع تبلیغاتی هم نداشته‌ایم، اکران می‌شود

وی به هنرمندانی که در این فیلم کار دوبله را بر عهده داشتند اشاره کرد و گفت: بخش دوبله این فیلم رایگان انجام شد. به همین مناسبت در نظر داریم بزرگداشتی برای این فیلم در محک بگیریم و از آن رونمایی کنیم. این انیمیشن به مراتب از سینمایی که در حال حاضر انیمیشن در آن ساخته می‌شود بهتر است و اگر ۱۰ سال پیش اکران کرده بودیم صنعت سینمای انیمیشن رشد کرده بود اما متأسفانه جلوی کار گرفته شد.

نظر شما