شناسهٔ خبر: 81754 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

قطر به دنبال میزبانی المپیک!

دبیر کل کمیته المپیک قطر روز دوشنبه اعلام کرد این کشور قصد دارد برای برگزاری رقابت های المپیک میزبان شود، اما هنوز مشخص نیست برای برگزاری کدام دوره نامزد خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از راه دانا، دبیر کل کمیته المپیک قطر  اعلام کرد این کشور قصد دارد برای برگزاری رقابت های المپیک میزبان شود، اما هنوز مشخص نیست برای برگزاری کدام دوره نامزد خواهد شد.

شیخ سعید بن عبدالرحمن آل ثانی رییس کمیته المپیک قطر گفت: «موضوع این نیست که بدانیم قطر نامزد برگزاری رقابت ها خواهد شد یا خیر، بلکه موضوع زمان آن است. ما هنوز تصمیم نگرفتیم برای برگزاری رقابت ها در سال ۲۰۲۴ نامزد خواهیم شد یا خیر.»
 با این حال وی درخواست میزبانی برای رقابت های المپیک را حتمی دانست.  
قطر که پس از کسب میزبانی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، با چالش های زیادی از جمله اتهام فساد و گرما و شرایط کار در ساخت ورزشگاه ها مواجه شد، تلاش می کند میزبانی رقابت های بزرگ ورزشی دیگر را نیز کسب کند.
قطر باید در خصوص نامزدی برای میزبانی رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پیش از ماده سپتامبر تصمیم گیری کند. کمیته بین المللی المپیک تا تاریخ ۱۵ سپتامبر را برای ارائه درخواست میزبانی تعیین کرده است.
تا کنون شهرهای رم ایتالیا و بوستون آمریکا رسما برای میزبانی رقابت های الکپیک ۲۰۲۴ نامزد شده اند و شهرهای هامبورگ، پاریس، برلین و شهری در آفریقای جنوبی نیز به نامزدی برای میزبانی این رقابت ها ابراز علاقه کرده اند.

نظر شما