شناسهٔ خبر: 81615 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

فضا در حزب بسته است و نمی توانیم کار کنیم

انشعاب در حزب اصلاح طلب کار کلید خورد/ استعفای دسته جمعی هیأت موسس سازمان دانشجویی

کنگره حزب کار بسته بودن فضا در حزب، سبب شده بیش‌تر اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به فکر «کوچ» بیفتند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، قرار است استعفای جمعی اعضای این سازمان که اعضای هیئت موسس (ساعده سیما، مرتضی صفری، امیر حسین خازه، احمد منظمی و مهدی جعفری) و مسئول فعلی (امیر حسین خازه) را نیز شامل می‌شود تا ساعاتی دیگر به حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار تقدیم شود.

یکی از اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار دلیل استعفای اعضاء را عدم توجه کافی به آنان می‌داند و در ادامه می‌گوید: چهار سال عضو این سازمان بودیم اما حزب اسلامی کار هیچ یک از اعضای سازمان را نه تنها در شورای مرکزی حزب بلکه به عضویت حزب نیز در نیاورد.

«فضا بسته است!» حتی اگر چندبار دیگر هم اظهارات این عضو سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار را مرور کنیم به همین جمله می‌رسیم. اما به هر حال بسته بودن فضا سبب شده بیش‌تر اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به فکر «کوچ» بیفتند.

قرار است بخش اعظمی از اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار به حزب «همبستگی» بپویندند و این در حالی است که پیش‌تر نیز اعضای سابق سازمان دانشجویی به «ندای ایرانیان» پیوسته بودند.

سایت خبری پویش(ارگان رسمی سازمان دانشجویی حزب کار) دقایقی پیش متن این استعفا که با امضای جمعی از مسئولین ادوار مختلف سازمان دانشجویی خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اسلامی کار نوشته شده را منتشر کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

هوالعالم

شورای محترم مرکزی حزب اسلامی کار

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند امضاکنندگان این نامه به عنوان مسئولین فعلی و پیشین سازمان دانشجویی و به نمایندگی از این تشکیلات جوان اصلاح‌طلب به دلیل پاره‌ای از مسائل، با ‌‌نهایت احترام استعفای خود را از حزب اسلامی کار اعلام می‌نمایند.

در شرایط کنونی به ذکر علنی دلایل این استعفا که ممکن است مورد سوء استفاده سودجویان و بدخواهان جریان اصلاحات قرار گیرد نمی‌پردازیم. ما از هر کس که حتی یک کلام به ما آموخته باشد سپاسگزاریم و برای حزب اسلامی کار و اعضایش آرزوی موفقیت داریم.

بدیهی است که فعالیت و موضع‌گیری‌های آینده تحت عنوان سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، هیچ گونه مسئولیتی را متوجه امضا کنندگان این استعفانامه نخواهد کرد. ما همچنان اولویت فعالیت خود را پس از منافع ملی، تقویت و بارور کردن اصلاحات می‌دانیم و ضمن اعتقاد به لزوم فعالیت تشکیلاتی صادقانه در چارچوب احزاب قانونی دیگر که شعارشان منطبق با کلام این سالهای ما باشد، با احساس مسئولیت اجتماعی، اعتقاد و ایمان به تحقق توسعه همه جانبه کشور و کادرسازی برای آینده اصلاحات تلاش خواهیم کرد.
 

دست از طلب ندارم تا کام من برآید ... یا تن رسد به جانان یا جان ز تن درآید


ما با امید به ساختن ایرانی اسلامی، آباد و آزاد مجدانه کوشش می‌کنیم و ذیل پرچم اصلاح طلبی دین خود را به کشور عزیزمان ادا خواهیم کرد و در این راه فقط به خدای خود امید داریم. حسبنا الله و نعم الوکیل.
 

بهمن ۹۳

نظر شما