شناسهٔ خبر: 81597 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

دیپلمات های اقتصادی به اسپانیا رفتند

آل اسحاق در سفر هیأت ۳۵ نفره تجاری، صنعتی و اقتصادی اتاق بازرگانی به اسپانیا راه های گسترش همکاری های اقتصادی تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا بررسی می شود.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، هیأت ۳۵ نفره تجاری، صنعتی و اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که به ریاست یحیی آل اسحاق رییس اتاق عصر یکشنبه با استقبال سفیر ایران در اسپانیا وارد فرودگاه مادرید شد، قرار است در طول ۵ روز اقامت در این کشور در همایش اقتصادی با حضور بازرگانان اقتصادی دو کشور شرکت و سند یادداشت تفاهم میان اتاق بازرگانی تهران و مادرید را امضا کند.

هیأت تجاری، صنعتی و اقتصادی ایرانی در این سفر با سفر به ساراگوسا و کاتالولونیا زمینه های همکاری را با این دو منطقه از اسپانیا نیز علاوه بر مادرید افزایش خواهد داد.

بازدید از شرکت های تابعه انجمن سرکوبه و ظرفیت های خودروسازی و همچنین بازدید از امکانات و صنایع بندری شهر بارسلون از دیگر برنامه های هیأت تجاری ایرانی است.

قرار است در بین این برنامه ها، دیدارهای رو در رو و چهره به چهره بازرگانان دو کشور انجام و راه های گسترش همکاری های دو کشور بی واسطه بررسی شود.

هیأت تجاری اتاق بازرگانی تهران شب گذشته مهمان سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا بود که در این دیدار امکانات و ظرفیت های گسترش همکاری ها و مبادلات تجاری با اسپانیا بررسی شد.

آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران در این دیدار گفت: تحریم و مشکلات ناشی از آن، بخش خصوصی ما را آبدیده کرده است به طوری که می توانند در زمان عادی شدن شرایط ظرفیت های فراوانی را در خدمت رشد و شکوفایی صعنت و اقتصاد کشور ایجاد کنند.

نورانی رییس کنفدراسیون صادرات نیز در این دیدار استفاده از دیپلماسی اقتصادی را در کنار دیپلماسی سیاسی برای توسعه همکاری های تجاری خواستار شد و استفاده از تجربه کشت محصولات ارگانیک اسپانیا را در ایران مفید دانست.

دوست حسینی مشاور اتاق بازرگانی تهران و نجفی منش عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان نیز خواستار بهره گرفتن و استفاده از ظرفیت های صنعتی اسپانیا شدند.

نظر شما