شناسهٔ خبر: 81571 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

صفارهرندی:

بی‌معرفتی است که سپاه از دوستان داخلی طعنه بشنود

محمدحسین صفارهرندی/2 مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: چرا زمانی که سپاه ریشه‌های دشمن را زده و خود را تا پشت خیمه‌های معاویه رسانده و در منطقه این کارها را می‌کند، باید در داخل و توسط عده‌ای از دوستان داخلی طعنه بشنود؟

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، محمدحسین صفارهرندی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهارمین نشست رزمندگان دوران دفاع مقدس در دزفول افزود: اول انقلاب امام نهالی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کاشتند؛ این نهال شروع به شاخ و برگ‌دادن در حوزه‌های گوناگون کرد، وارد عرصه دانش و فناوری و جهاد علمی و اقتصادی و عمرانی شد و سپس چهره‌هایی از این نهال بیرون آمدند و در عرصه مدیریت کشور جای گرفتند و هوای همسایه‌ها را هم داشته‌اند تا جایی که وقتی بغداد در حال سقوط بود تمام قد کمک کرد. دیدیم که مسعود بارزانی هم گفت که از جان کری و رجب اردوغان درخواست کمک کرده‌اند، اما آنها گفته‌اند که فقط می‌توانند از راه هوایی کمک کنند، اما وقتی که به حاج قاسم سلیمانی گفتند، او نماز اول خود را که در شهری دیگر خوانده بود، نماز دوم خود را در اربیل اقامه کرد .

وی افزود: در بحث محاکمه برخی مدیران دولت قبل و یا برخی اعضای برخی خانواده‌های بزرگ، بعضی‌ها ابراز نگرانی می‌کنند؛ جای نگرانی نیست، ما باید سرمان را بالا بگیریم که نظام خودش این تفاله‌ها را بیرون می‌اندازد .اولین کسانی که درباره آقای رحیمی موضع گرفتند، همکاران خود او در دولت و افراد متعلق به جبهه سیاسی خود او بودند، اما در گروهی دیگر عده‌ای از رفقای آنها بابت خیانت مرزبندی نکردند، اما این گروه مرزبندی کرد .

وزیر ارشاد دولت نهم ادامه داد: چندی پیش فردی به نام سحرخیز که خود را از پیشکسوتان جریان اصلاحات می‌داند، صحبتی کرد و یا محسن کدیور که در خارج جاخوش کرده و درباره امام راحل آن حرف‌ها را زد، چرا کسی در دهان اینها نزد؟ یا در ماجرای کرباسچی، چرا هیچ صدایی از هم حزبی‌هایش درنیامد؟ به قول رهبری، تقوای جمعی، تشکیلاتی و گروهی داشته باشید. شما رزمندگان اگر زبانم لال یک نفرتان مثلا جنگ را خیانت به سرمایه‌های کشور بداند و یا بگوید که نباید جنگ ادامه پیدا می‌کرد، شما باید موضع بگیرید و بین خودتان با او فاصله ایجاد کنید .

چرا زمانی که سپاه ریشه‌های دشمن را زده و خود را تا پشت خیمه‌های معاویه رسانده و در منطقه این کارها را می‌کند، باید در داخل و توسط عده‌ای از دوستان داخلی طعنه بشنود؟

مشاور فرمانده سپاه در پایان گفت: بنده حقیقتا درباره چهره‌های فتنه که در آن ماجرا رفوزه شدند، هنوز مطمئن نشده‌ام که با بیرون بسته‌اند و حجتی هم دارم که آرامم می‌کند؛ اصل فتنه جای دیگری است؛ به قول رهبری که همیشه هم نظری منصفانه می‌دهند، فرمودند که این‌هایی را که مردم می‌گویند سران فتنه، خود بازی‌خورده فتنه هستند

همچنین در پایان این نشست از بیش از ۷۵ رزمنده دوران دفاع مقدس در دزفول با اهدای لوح یادبود، تقدیر شد.

نظر شما