شناسهٔ خبر: 81569 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

اتمام بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح حمایت از آمرین به معروف

سیدعلی طاهری/2 سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که بررسی ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح حمایت از آمرین معروف و ناهیان از منکر در کمیسیون مشترک به پایان رسید.

به گزارش نماینده، حجت‌الاسلام سید علی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:‌ کمیسیون مشترک فرهنگی و حقوقی مجلس امروز ایرادات شورای نگهبان در مورد طرح حمایت از آمرین معروف و ناهیان از منکر را مورد بررسی قرار داده که جمع‌بندی نهایی برای بررسی در جلسه علنی مجلس به هیات رییسه ارجاع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی، رییس بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان حضور پیدا کرد گفت: طبق گزارش ارائه شده این بنیاد کارهای زیادی در زمینه چاپ قرآن به خط بریل انجام داده است.

طاهری افزود: براساس آمارها تقریبا بیش از یک میلیون نفر روشندل در کشور داریم. همچنین بیش از یک میلیون نفر روشندل در جهان اسلام وجود دارد که علاقه مند به داشتن قرآن به خط بریل هستند. بر همین اساس این بنیاد با همکاری شرکت‌های دانش بنیان توانسته چاپگر تولید داخل خط بریل را تولید کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: درخواست رییس بنیاد این بود که معاونت علمی و فناوری کمک های مالی برای تولید انبوه این چاپگر را داشته باشد همچنین دولت با تعیین تعرفه در واردات دستگاه چاپ خارجی خط بریل زمینه را طوری فراهم کند که این تولید داخلی با ضرر مواجه نشده و حمایت شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار دیگر بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان این است که برای توسعه فعالیت‌های قرآنی بودجه سالانه حدود سه میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص داده شود تا قرآنی به خط بریل به زبان عربی و ترجمه فارسی در اختیار علاقه مندان روشندل قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان گفت که در ابتدای جلسه سالک رییس این کمیسیون اشاره‌ای به پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی شمالی مبنی بر دقت بیشتر در شناخت اسلام ناب داشتند که ان‌شاالله در همین رابطه کمیسیون فرهنگی بیانیه‌ای را به زودی صادر خواهد کرد.

نظر شما