شناسهٔ خبر: 81514 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دادسرای پولی و بانکی افتتاح می شود

جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: رئیس قوه قضائیه با تاسیس دادسرای پولی و بانکی در تهران موافقت کرده و این دادسرا در آستانه افتتاح رسمی است.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران، جعفری دولت آبادی، گفت: رئیس  قوه قضائیه با برقراری کشیک فوق‌العاده از ساعت ۲۴ تا ۵ بامداد در تهران موافقت کرده است و به زودی این برنامه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد اجرا نشدن فیلترینگ نرم‌افزارهای ارتباطی گفت: وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات برای اجرای دستور قضایی برای فیلترینگ نرم‌افزارهای مذکور و یا طرح‌های دیگر که مانع ارتکاب جرم در فضای مجازی شود، درخواست مهلتی چند ماهه کرده که مورد موافقت قوه قضائیه قرار گرفته است و پس از انقضای این مهلت، دادستانی تهران اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

دادستان تهران همچنین در خصوص اظهارات اخیر یکی از مقامات دولتی در مورد پرونده بابک زنجانی گفت: در این پرونده، از رئیس کل سابق بانک مرکزی و تعدادی از وزرای سابق، تحقیقات لازم صورت گرفته و با توجه به گستردگی ابعاد پرونده، تکمیل تحقیقات مستلزم زمان بیشتری است.

وی افزود: بازپرس در مرحله فعلی، تحقیقات خود را روی سه متهم اصلی پرونده متمرکز کرده است و پس از فراغت از این امر، در مورد سایر متهمان پرونده اقدام و اتخاذ تصمیم شد.

نظر شما