شناسهٔ خبر: 81482 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روند مذاکرات اگر به سمت زیاده‌خواهی غرب باشد، پاسخ ملت ایران نیز قاطع است

محسنی ثانی رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روند مذاکرات به سمت‌و سوی زیاده‌خواهی غرب و آمریکا کشانده شود پاسخ ملت ایران در این زمینه قاطع است.

به گزارش نماینده، محمدرضا محسنی ثانی امروز در گفت‌وگو با فارس  با بیان اینکه  آمریکا و غرب در مسیر مذاکرات همواره سنگ‌اندازی کرده و برخواسته‌هایی پافشاری می‌کنند که مشروعیت ندارد، اظهار داشت: یقینا اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و دولت آمریکا و غرب بر خواسته‌های نامشروع خود پافشاری کنند و حقوق ملت ایران را در معاهده NPT نادیده بگیرند، ما نیز آنچه را که تا امروز به سر آن توافق کرده‌ایم را نادیده خواهیم گرفت و غنی‌سازی را تا میزان و هر درجه‌ای که نیاز باشد، ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه حقوق ملت ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌‌ای همانند همه کشورهاست، تصریح کرد: باید به این حقوق توسط کشورهای دیگر احترام گذاشته شود ما نیز مانند همه کشورهای عضو معاهده NPT و عضو در باشگاه هسته‌ای حق استفاده از مزایای این انرژی را داریم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما از مذاکرات هسته‌ای به شرط رفع همه موانع و تحریم‌ها استقبال می‌کنیم، ادامه داد: اگر روند مذاکرات منجر به حذف همه تحریم‌ها و احترام به حقوق ملت ایران در بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای شود ما نیز از این روند استقبال و حمایت می‌کنیم، اما اگر روند مذاکرات به سمت و سوی زیاده‌خواهی غرب و آمریکا کشانده شود پاسخ ملت ایران در این زمینه قاطع است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح‌های غیر متعارف و استفاده غیر صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای نبوده و نیست، یادآور شد: در مانیفست استراتژی استفاده از انرژی هسته‌ای ما، مسئله سلاح‌های غیر متعارف و هسته‌ای وجود ندارد و مطمئن‌ترین دلیل ما در این زمینه  فتوای مقام معظم رهبری و تعهداتی است که بر آن پایبند هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: نتیجه مثبت و یا منفی مذاکرات هیچ تاثیری روی اینکه بخواهیم از انرژی هسته‌ای به صورت غیر متعارف استفاده کنیم ندارد و در این زمینه نیز همه کشورهایی را که اینگونه سلاح را در دست دارند محکوم می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران نسبت به استفاده صلح آمیز از حقوق هسته‌ای خود هیچ اغماضی نمی‌کند، ادامه داد: ما از به نتیجه رسیدن مذاکرات استقبال می‌کنیم و اگر مذاکرات هم به نتیجه نرسد به دنبال حقوقمان خواهیم بود.

نظر شما