شناسهٔ خبر: 81423 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

طبل اختلاف اصلاح‌طلبان گوش‌ها را کر کرد / دوباره کاسه‌ها بر سر ندا شکسته شد!

ندای ایرانیان اگرچه ندای ایرانیان در قبیله مدعیان آزادی بیان، تاوان عیان ساختن تحلیلش را با عذرنامه و مصاحبه (بخوانید محاکمه) دبیر کلش داد ولی آنچه در این میان به وضوح روشن است، شتر اختلافات اصلاحات است که این روزها آنقدر بالغ شده که دیگر اکابر اصلاحات نیز توان دولا سوارشدنش را ندارند...

نماینده - شتر سواری دولا دولا نمی شود، حکایتی قدیمی است که به خوبی شرح حال این روزهای اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان را وصف می کند. اختلافی که هر چند خاک روی آن بپاشند و با ژستی روشنفکر مآبانه لبخندزنان از کنار یکدیگر بگذرند، بازهم قابل انکار نخواهد بود.

در این میان نشست بی رمق اصلاح طلبان و واکنش نسل دومی های اصلاح طلب و در مقابل واکنش اکابر به واکنش ندایی ها که در نهایت تیتر عذرخواهی ندای ایرانیان را برای رسانه های هم تیمی شان فراهم کرد، مشتی کوچک از خروار اختلافات این قبیله است.

پنجشنبه گذشته سایت ها و خبرگزاریهای اصلاح طلب در گزارشی از ندای ایرانیان نوشتند: «ندای ایرانیان رسما از اصلاح طلبان عذرخواهی کرد» و متعاقباً روزنامه اعتماد نیز نامه عذرخواهی نسل دومی های اصلاح طلب را برای پر کردن یکی از صفحاتش در روز شنبه استفاده کرد.

سایت رسمی ندای ایرانیان در تحلیل نشست اصلاح طلبان ضمن یادآوری غائبان قابل توجه این همایش آورده بود: «این همایش به‌خوبی نشان داد که اگر مخالفان و منتقدان ندا به‌جای آنکه وقت خود را صرف پیدا کردن مستندات خائن بودن این حزب به آرمان‌های اصلاح‌طلبی کنند بیش از هر چیز بایستی به فکر درمان نشانه‌های تفرق در جبهه اصلاحات باشند».

انتقادات تند و آتشین نسل دومی ها تا اینجا ادامه می یابد که با تأکید بر اینکه نمی توان نحوه پردازش برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب به ماجرا را نیز چندان صادقانه تصور کرد، تصریح می کند: «روزنامه های اصلاح طلب و خاصه آرمان بیش از آنکه به دنبال تحلیل دلایل نشستن دکتر خرازی بر ردیف های عقب تر سالن همایشِ اصلاح طلبان باشند، باید به دنبال یافتن چرایی بی نظمی ملموس این همایش بوده تا از تکرار آن در گردهمایی های آینده جلوگیری شود»

البته تحلیل و انتقادات ندای ایرانیان از طرف هم کیشان مدعی آزادی بیانشان بی پاسخ نماند و ناگفته پیداست که نهیب اکابر اصلاح طلبشان چنان بوده نسل دومی ها مجبور به عذرخواهی شدند؛ عذرخواهی که خود نیز قابل توجه است...

ندایی ها که در تحلیل خود تصریح کرده بودند «چندان نمی توان به تیترهای مثبت روزنامه های اصلاح طلب درخصوص این همایش دل‌خوش بود. این گردهمایی به قدری بی‌رمق بود که مهم ترین پیامش برای اصلاح طلبان لزوم جدی‌تر گرفتن اراده رسیدن به ائتلاف و اجماع در انتخابات آینده بود» در معذرت نامه خود اشاره کردند که «موضع رسمي حزب در خصوص همايش اصلاح طلبان، حضور در عالي ترين سطح و كمك به همدلي و نزديكي اصلاح طلبان بود و هست»

جالب آنکه انتشار این یادداشت در معذرت نامه ندای ایرانیان خطایی ناشی از بی دقتی رسانه ای نوپا خوانده می شود و در توضیح این خطا اشاره شده که مطلب «يادداشت وارده اي بود كه قرار به انتشار آن در پايگاه خبري نبود» و جالب تر آنکه روزنامه اعتماد که نوپا نیست در توجیه انتشار این تحلیل ذیل عذرنامه ندای ایرانیان مینویسد: «اين يادداشت بيش از آنكه اصول و اسلوب يك يادداشت تحليلي را داشته باشد مختصات و مشخصات ارزيابي يك گروه سياسي (حزب ندا) از يك همايش سياسي را داشته و قراري بر انتشار آن نبوده و صرفا جهت اطلاع مقامات حزب ندا تنظيم شده است» اینکه ندای ایرانیان قصد انتشار این تحلیل را داشته یا نداشته با توجه به همین عذرنامه و توجیه، در موضوع اصلی تفاوتی را ایجاد نمی کند و ناگفته نیز عیان است که نسل دومی ها چنین برداشتی را از نشست بی رمق اصلاح طلبان داشته اند و جرم آشکارشان در میان اصلاح طلبان عیان کردن بی پرده این اختلاف است.   

معذرت نامه البته برای کاهش جرم ندای ایرانیان کفایت نکرد و روزنامه آرمان نیز در مصاحبه (بخوانید محاکمه) با دبیر کل این حزب به وضوح  به اعتراف گیری و تحقیر نسل دومی ها پرداخت که فرصتی بسیط می طلبد.

اگرچه ندای ایرانیان در قبیله مدعیان آزادی بیان، تاوان عیان ساختن تحلیلش را با عذرنامه و مصاحبه (بخوانید محاکمه) دبیر کلش داد ولی آنچه در این میان به وضوح روشن است، شتر اختلافات اصلاحات است که این روزها آنقدر بالغ شده که دیگر اکابر اصلاحات نیز توان دولا سوارشدنش را ندارند...

نظر شما