شناسهٔ خبر: 81280 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

رحمانی فضلی:

هرچه فشارهای غرب زیادتر شود، قدرتمندتر می شویم / محور اقتصاد مقاومتی مردم هستند

رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره به تهدیدات و فشارهای سیاسی دنیای غرب خاطرنشان کرد: هر چقدر این فشارها زیادتر شود ما قدرتمندتر می شویم.

به گزارش  نماینده به نقل از ایسنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی در یازدهمین جلسه شورای ادارای استان سمنان با اشاره به دشمنی‌های دنیای استکبار با ایران اسلامی، اظهار کرد: شرایطی که در این ۳۶ سال بر ما حاکم بود همواره شرایط اضطراب و تهدید و تحمیل بوده است و اداره کشور در این شرایط امتحان و لطف خداست.

وی گفت: انقلاب اسلامی و ره‌آورد آن و گذر از یک حکومت استبدادی و وابسته به یک حکومت مستقل، آزاد، دموکراتیک و مردم‌سالار یک تغییر ساختاری عظیم بود که دشمنی دنیای استکبار را به همراه داشت.

وی با اذعان به این‌که «از ابتدای انقلاب مزاحمت‌ها، محدودیت‌ها و مداخلات و تهدیدات بوده است» اظهار کرد: ما بطور مکرر در همه این سال‌ها با این محدودیت‌ها مواجه بوده‌ایم و این‌ وضعیت سبب شده که از شتاب‌مان در رسیدن به اهداف کم شود؛ چراکه همواره بخش عظیمی از انرژی ما صرف این موضوعات شود.

وزیر کشور با اشاره به نفوذ ایران در منطقه و جهان، اظهار کرد: به لطف خداوند انقلاب اسلامی ایران در منطقه تثبیت شده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه نیز گفت: با وجود این‌که ملت مبارز عراق توانستند یک مستبد را از کشور بیرون کنند اما در تاسیس کشوری مبتنی بر آراء و اندیشه‌های دینی دچار زحمت و مشکل شدند. در کشورهای دیگر منطقه نظیر لیبی، یمن، مصر و ... نیز وضع به همین‌گونه است.

وی با بیان این‌که «در سطح منطقه یک جوشش و غلیانی ایجاد شده است که این جوشش‌ها بر خلاف میل قدرتمندان است» تصریح کرد: دنیای استکبار زمانی، مباحثی چون طرح جدید خاورمیانه، کدخدا و پایان تاریخ و... را مطرح کردند اما الان خبری از این‌ها نیست. الان کوچه به کوچه، فرد به فرد، چهره به چهره، سخن از مبارزه است. این مبارزه در منطقه محدود نمانده است و در قالب اعتراضات، روشن بینی‌ها و طرح مسائل جدید در حوزه فکر و اندیشه مطرح شده است.

رحمانی فضلی با بیان این‌که «اتفاقات عظیمی در دنیا در حال رخ دادن است» گفت: جوشش اسلام، دارد دنیا را تکان می‌دهد و اتفاق عظیمی در دنیا در حال رخ دادن است.

وزیر کشور با اشاره به این‌که «انقلاب اسلامی ما، حاصل مجاهدت‌ها و تلاش‌های بسیاری است» ادامه داد: ما باید قدردان زحمات گذشتگان خود باشیم. ما در برابر آیندگان و مردم نیز مسئول هستیم و این احساس مسئولیت فقط در چهارچوب قرارداد اجتماعی نیست، بلکه در چارچوب اعتقادات دینی نیز هست. ما به عنوان حاکمان جامعه باید بدانیم که از نظر اعتقادی پاسخگو هستیم.

وی با اشاره به تهدیدات و فشارهای سیاسی دنیای غرب خاطرنشان کرد: هر چقدر این فشارها زیادتر شود ما قدرتمندتر می شویم. ما باید استقامت خود را افزایش دهیم؛ چراکه هر راهی جز این راه، منجر به شکست می‌شود.

وی با بیان این‌که «در حال حاضر دولتها و قدرت‌های دنیا، اسلام اصیل را مخالف خود می‌دانند و از این رو به دنبال ایجاد خدشه در چهره اسلام‌اند» خاطرنشان کرد: آن‌ها از طریق تاسیس و ایجاد فرقه‌های انحرافی و همچنین تحریم‌های مالی سعی دارند برای کشور ما تهدید ایجاد کنند.

رحمانی فضلی با بیان این که ایران به عنوان اولین حکومت دینی شیعی مطرح است گفت: از آنجایی که در کشور از موهبت حکومت دینی برخورداریم باید پاسخگوی گذشتگان، حال و آیندگان باشیم.

وی همچنین با تاکید بر این که احساس مسوولیت پاسخگویی، نباید فقط در چارچوب قوانین و اخلاق عرفی باشد افزود: از نظر اعتقادی نیز باید به عنوان حاکمیت نسبت به حال و آیندگان پاسخگو باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه گروه های تروریستی و فرقه های انحرافی هدفی جز اسلام هراسی و به اضمحلال کشاندن حکومتی های دینی ندارند، افزود: مردم دنیا باور دارند که فرقه های انحرافی نظیر داعش و طالبان و ... چیزی جز خشونت و تهدید و نیرنگ و دروغ نیستند.

وی گفت: در حال حاضر دنیا متوجه شده که اگر این غول‌ها از شیشه‌شان بیرون بیایند به اربابان خود نیز رحم نمی کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: امروز در دنیا تروریست، خشونت و ظلم باطل است و هر چیزی که خلاف فطرت و هستی انسان باشد به همه بشریت ضربه می زند.

وزیر کشور با بیان این که از نظر سیاسی باید اقتدار کشور را حفظ کنیم افزود: بزرگترین عنصر مقاومت ما اقتدار ملی ما است و لذا باید هرچه می توانیم آن را افزایش دهیم. ما قطعا تحولات بزرگتری را تجربه خواهیم کرد و دنیا به همین راحتی از منافع کشور ما دست بر نمی دارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اعتقادات دینی مردم متدین و مؤمن ما اولین عنصر قدرت در کشور است، خاطرنشان کرد: باید هر چقدر که می توانیم در پیشبرد دین خالص و ناب تلاش کنیم. نباید دین را با منافع شخصی گره بزنیم.

وزیر کشور گفت: برخی از سر نادانی به عنصر ولایت که عنصر قوام بخش این ملت است پیرایه می بندند. موضوع ولایت انقدر موضوع روشن، مؤثر و مهمی است که نباید در آن شک کرد.

وی تصریح کرد: هیچکس نباید ولایت را محدود به خودش کرده و آن را انحصاری بداند؛ چرا که ولایت امام، حاضر و جاری است و از این منظر ولایت عنصر قدرتمندی است که همه امت‌های اسلامی به آن امید دارند.

وی با بیان اینکه عنصر مهم دیگر قدرت در کشور ما مردم هستند، اظهار کرد: تجلی اراده ناشی از اعتقادات دینی و ولایت در اقدامات مردم است و مردم هستند که در جنگ ها شرکت کرده و خون می دهند. پس ما باید به عنوان متولیان خدمت رسانی به مردم در پی کسب رضایت آنها باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم به علت تورم، بیکاری جوانان و مشکلات اقتصادی در سختی هستند، اما آنقدر نجیب هستند که هیچگاه در حمایت از انقلاب خم به ابرو نمی آورند؛ لذا ما باید به عنوان خادمان آنها تلاش کنیم مشکلاتشان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما با ساختار غلط اقتصادی و برنامه‌ای مواجه است، خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم در حوزه برنامه ریزی و ساختار اقتصادی کشور انقلاب و دگرگونی ایجاد کنیم. اقتصاد ما متکی به نفت است و همه آویزان دولت هستند و از این رو بین مردم و مسئولین رابطه ارباب و رعیتی ایجاد شده است؛ لذا باید تلاش کنیم به معنای واقعی مشارکت مردم در حوزه های اقتصادی را فعال کنیم چرا که محور اقتصاد مقاومتی مردم هستند.

نظر شما