شناسهٔ خبر: 81273 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله جنتی:

شورای نگهبان با هیچ‌کس معامله نمی‌کند و اهل مسامحه نیست

احمد جنتی/2 دبیر شورای نگهبان: ما در شورای نگهبان کسانی را رد صلاحیت کردیم که هیچ‌کس جرأت رد صلاحیتشان را نداشت این بدان معناست که شورای نگهبان با هیچ‌کس معامله نمی‌کند و اهل مسامحه هم نیست.

به گزارش  نماینده به نقل از تسنیم، آیت الله احمد جنتی در همایش ناظرین امین، اظهار داشت: توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) در همه کشورها  دنیا محکوم است هرچند این موضوع حادثه ای تلخ است.

وی افزود: اهانت به ساحت نبی اکرم(ص) آثار و برکات بسیار به دنبال دارد چرا که سبب می‌شود تا دشمنان  مسلمانان مشخص شوند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: این اهانت زمینه ساز وحدت بیشتر بین جوامع مسلمان است.

جنتی افزود: بسیار خوشحالم که این توفیق نصیب من شد تا به زیارت حرم رضوی نائل شوم و در جمع شما عزیزان سخنرانی کنم، حفظ آثار شرع و اصول قانون اساسی سبب پویایی کشور در سال‌های بعد از انقلاب شده است.

وی با اشاره به توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام تصریح کرد: این یک حادثه بسیار تلخی بود که در کشور بی‌ایمان فرانسه رخ داد و حتی غیرمسلمانان عاقل و منصف نیز از این موضوع متأثر شدند و تظاهرات بسیار زیادی در سراسر دنیا شکل گرفت، زبان‌ها و قلم‌ها به جریان افتاد و امت مسلمان بر مسئولین این نشریه لعنت فرستادند و این حرکت را محکوم کردند.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: هرچند این حادثه بسیار تلخ است اما من تصور می‌کنم این حادثه آثار و برکات زیادی را به همراه دارد. بیداری مسلمان، انزجار از دشمنان، شکل‌گیری وحدت و پایداری امت حزب‌الله از برکات حادثه تلخ است؛ این موضوع مصداق بارز شیرینی و تلخی شهادت است؛ هرچند شهادت برای جامعه ما بسیار تلخ است اما آثار و برکاتی از جمله استقامت و ایستادگی را به همراه داشته است.

جنتی خاطرنشان کرد: برخی معتقدند که اروپا، اسرائیل و آمریکا مشکلشان تنها در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی خلاصه می‌شود اما ملت ایران باید بدانند که مشکل اصلی آنها با اسلام ناب محمدی است. آنها از اینکه نام پیامبر به عظمت برده شود هراس دارند؛ برخی نمی‌خواهند قبول کنند که دشمنی اینها تنها با ملت ایران خلاصه نمی‌شود بلکه آنها دشمن اصلی اسلام هستند. از یک فرد گستاخ و هتاک حمایت می‌کنند و میلیونها یورو برای حمایت از او خرج می‌کنند و حتی از وی اعلام برائت و بیزاری نمی‌کنند.

وی گفت:‌ در آیاتی بسیاری از قرآن‌کریم به موضوع ترس از خداوند اشاره شده است؛ کسی که از خدا ترسی را به همراه نداشته باشد نمی‌تواند بیدار شود ما باید سعی کنیم این خوف و خشیت را در دل خود رشد دهیم.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد:‌ خداوند برایش آشکار و پنهان فرقی نمی‌کند آگاه به تمامی اسرار است. حضرت یونس را از کام یک نهنگ در اعماق دریا نجات می‌دهد به خاطر این که وی با خدای خودش راز و نیاز می‌کند.

جنتی خاطرنشان کرد: مسئولیت ناظرین انتخابات در سراسر کشور بسیار حساس است. بزرگترین نهاد در نظام جمهوری اسلامی ایران شورای نگهبان است زیرا این شورا به اصلاح ریشه‌ها می‌پردازد. یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان این است که اجازه ندهد هیچ قانونی برخلاف شرع به تصویب برسد. اگر این مصوبات برخلاف شرع باشد شورای نگهبان آن را اصلاح می‌کند مسئولیت دیگر شورای نگهبان مربوط به انتخابات است این شورا صلاحیت کاندیداها را تعیین می‌کند؛ اصلاح جامعه تنها با مسئولیت گرفتن افراد صلاحیت‌دار ممکن است. باید کسی مسئولیت را بر عهده بگیرد که به قانون اساسی اعتقاد داشته باشد. بر اسلام و انقلاب با کسی معامله نکند. تسلیم دشمن نشود و وطن‌فروشی نیز نکند.

وی تصریح کرد: نماینده مجلس نباید هدفی جز خدمت در سر داشته باشد. اگر این فرد مسئولیت دولتی بر عهده گرفت باید هدف اصلی‌اش خدمت‌رسانی باشد به شرط اینکه این افرادی که بر سر کار می‌آیند صلاحیتشان احراز شده باشد. هر جا مشکلی در کشور وجود دارد به خاطر این است که افراد فاقد صلاحیت مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: متأسفانه ما هر کاری را که بخواهیم نمی‌توانیم انجام دهیم اما تا جایی که بتوانیم صلاحیت افراد را تبیین می‌کنیم. ما در شورای نگهبان کسانی را رد صلاحیت کردیم که هیچ‌کس جرأت رد صلاحیتشان را نداشت این بدان معناست که شورای نگهبان با هیچ‌کس معامله نمی‌کند و اهل مسامحه هم نیست.

دبیر شورای نگهبان تصریح کرد: از مدتها قبل عده‌ای فعال شدند برای اینکه در مجلس آینده سهمی داشته باشند. فعالیت‌های بسیاری زیادی را هم انجام دادند. اگر فردی بخواهد مقدمات مشروع و معقولی را فراهم کند ما هیچ مشکلی با او نداریم اما خیلی وقتها موضوع این مقدمات جناح‌بندی‌های سیاسی است.

وی تصریح کرد: در فتنه ۸۸ بعضی به فکر براندازی نظام اسلامی بودند. دست پرورده بیگانگان بودند و این افراد در صف اول نظام به فعالیت می‌پرداختند. عده‌ای نیز بی‌بصیرت بودند و خیال می‌کردند باید در خیابان‌ها راه بیفتند و شعار بدهند هرچند این افراد بعداً متوجه شدند و برگشتند.

دبیر شورای نگهبان گفت: آمریکا و اسرائیل علناً از این افراد حمایت می‌کردند؛ اگر دشمن از کسی حمایت کند ما باید متوجه شویم که این افراد در راستای تحقق اهداف دشمنان قرار گرفتند ما باید به موضوع بصیرت‌بخشی و دشمن‌شناسی توجه کنیم.

جنتی با اشاره به اینکه فساد در قسمت‌های مختلف کشور به شدت رشد پیدا کرده است، تصریح کرد: به نظر من با قرار گرفتن افراد صالح این مشکلات حل می‌شود. در همین موضوع انرژی هسته‌ای یک عده بچه درس‌خوان متعهد پیشرفت‌های بسیار زیادی را به وجود آوردند. هرچند این افراد هم‌اکنون در پشت پرده فعالیت می‌کنند نشان‌دهنده صلاحیت بالای این افراد است.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر حق را بشناسیم و به مردم معرفی کنیم مردم نیز به سمت حق گرایش پیدا می‌کنند. طبع مردم ما حق‌شناسی و موضوع «هیئات من الذله» است.

دبیر شورای نگهبان گفت: عده‌ای نیز از هم‌اکنون می‌دانند که صلاحیتشان در شورای نگهبان تأئید نمی‌شود و شورای نگهبان هیچ انعطافی ندارد و بر همین اساس اعتبار شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند.

نظر شما