شناسهٔ خبر: 81226 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتشار کتابی پس از پنج سال انتظار/ «ژولیت ملکه قلب‌ها» مجوز گرفت

کتاب ژولیت ملکه قلب ها «ژولیت ملکه قلب‌ها» عنوان پنجمین جلد از مجموعه فروشگاه جادویی است که با ترجمه محبوبه نجف‌خانی و پس از گذشت پنج سال موفق به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد شده است.

به گزارش نماینده محبوبه نجف‌خانی در گفتگو با خبرگزاری مهر از انتشار «ژولیت ملکه قلب‌ها» خبر داد و افزود: پنج سال تمام، جلد پنجم مجموعه فروشگاه جادویی با عنوان «ژولیت ملکه قلب‌ها» در وزارت فرهنگ و ارشاد متوقف بود؛ چرا که داستان، ماجرای دختری را روایت می‌کند که گردنبندی به گردن دارد که او را محبوب همه می‌کند چون خدای عشق در آن زندانی شده است. به عبارتی، پیام نویسنده کتاب این است که عشق، انسان‌ها را زیبا می‌کند و گویا عشق در این سال‌ها از خط قرمزها بوده است!

مجموعه «فروشگاه جادویی»، پنج جلد است و هر كدام از مجلدات، داستان مستقلی را روايت می‌كند؛ این داستان‌ها درباره كودكانی است كه با مشكلات روحی و روانی بسیار مواجه هستند و مدام از سوی بچه‌های شرور و قوی مورد آزار و اذيت قرار می‌گيرند اين است كه دست به فرار می‌زنند و در مسير فرار، ناگهان فروشگاهی جادويی سر راهشان ظاهر می‌شود و هر كدام چیزی خاص از اين فروشگاه برمي دارند كه تا پايان ماجرا به كمک‌ ‌‌شان می‌آيد.

به گفته ی نجف‌خانی، داستان‌های اين كتاب در فضايی وهم‌آلود می‌گذرد اما هر کدام طنز ظريفی دارند و دارای تعليق و ضربانگ تندی هستند و همین مساله موجب می‌شود تا بچه‌ها و نوجوانان، خواندن این مجموعه داستان‌ها را دوست داشته باشند.

مترجم مجوعه «فروشگاه جادویی» با اشاره به این‌که آخرين جلد اين كتاب در سال ۲۰۰۶ نوشته شده و بارها در كشورهای اروپايی و آمريكايی تجديد چاپ است گفت: من این کتاب را از روی نسخه جدید و نهایی ترجمه کرده‌ام. همچنین تصويرهای كتاب همان است كه در نسخه اصلی اثر آورده شده  و من آنها را تغيير نداده‌ام چون احساس می‌كردم تصاوير مناسبی است و با فرهنگ ما نيز سازگاری دارد.

نشر آفرينگان عهده دار انتشار اين مجموعه بوده و پنجمین جلد، یعنی «ژولیت ملکه قلب‌ها» را نیز همین ناشر در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد.

نظر شما