شناسهٔ خبر: 81121 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

خبر جدید مفتح از کمیسیون تلفیق بودجه ۹۴

کمیسیون تلفیق سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت:در قالب بودجه ۹۴ ،اجازه ۳۵ میلیارد دلار فاینانس و انتشار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در این کمیسیون تصویب شد.

به گزارش نماینده مفتح در گفتگو با واحد مرکزی خبر، گفت: اجازه انتشار این اوراق مشارکت برای وزارتخانه‌های نفت، نیرو، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت، معدن وتجارت، جهاد کشاورزی و راه وشهرسازی و سازمان انرژی اتمی داده شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین اجازه انتشار ۷۰ هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت برای شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته را با تضمین خود آنها، از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق درقالب بررسی لایحه بودجه ۱۳۹۴ بیان کرد و افزود: همچنین مصوب شد دولت اجازه پیدا کند که اسناد خزانه اسلامی را به میزان ۵۰ هزار میلیارد ریال منتشر کند.                 

وی اضافه کرد:همچنین بانک مرکزی مجاز به چاپ و انتشار ایران ‌چک با شرط رعایت سقف شورای پول و اعتبار و مسدودکردن معادل ریالی آن شد.

اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان به مناطق محروم وطرحهای نیمه تمام

کمیسیون تلفیق مجلس همچنین درقالب بررسی لایحه بودجه، ۳۳۰ میلیارد تومان حاصل از فروش سهام شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو را برای سرمایه‌گذاری درمناطق محروم، فناوریها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اختصاص داد.

مفتح درخصوص سایر مصوبات این کمیسیون گفت: در بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه بانک‌های دولتی افزایش یابد.

وی افزود: همچنین ۷۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی که ناشی از اجرای تکالیف قانونی آنهاست، به بدهی دولت به بانک مرکزی منتقل می‌شود و به عنوان افزایش سرمایه دولت در آن شرکتها تلقی خواهد شد.

نظر شما