شناسهٔ خبر: 80939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ظریف عازم کابل شد

ظریف وزیر امور خارجه کشور صبح امروز تهران را به مقصد کابل پایتخت افغانستان ترک کرد.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، محمدجواد ظریف در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس جمهور و همتای افغان خود، از اشرف غنی برای سفر به ایران دعوت خواهد کرد.

در این سفر حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور، ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه، ظریف را همراهی می کنند.

سخنگوی وزارت خارجه هفته گذشته در نشست خود با خبرنگاران در خصوص سفر وزیر خارجه کشورمان به افغانستان به منظور دعوت از اشرف غنی برای سفر به ایران گفت:‌ در طول چند ماه گذشته و بعد از برگزاری انتخابات و پروسه شکل گیری دولت و روند تدریجی تشکیل کابینه، گفت‌وگوها و مشورت‌های خوبی بین ایران و افغانستان برقرار است و سفرهایی نیز در سطوح مختلف انجام شده، کما اینکه طی ۱۰ روز گذشته مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان به تهران سفر کرد.

افخم ادامه داد: گفت‌وگوها بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان به طور مستمر و گسترده ادامه دارد، چرا که دو کشور همسایه هستند. به منظور اینکه زمینه‌های همکاری و تنظیم سند همکاری‌ و روابط جامع و دوستانه دو کشور مراحل نهایی خود را طی کند، برنامه‌های دیدار وزیر خارجه و گفت‌وگوهای وی در دست تنظیم است و سفر رئیس جمهور افغانستان به تهران نیز از مدتی پیش مطرح بود که دو کشور آن را در دستور کار دارند که در زمان مناسب انجام خواهد شد

نظر شما