شناسهٔ خبر: 80930 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تعدیل نیروی محترمانه در سازمان میراث‌ فرهنگی!

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۲ ماه مانده به نوروز به بهانه ساماندهی نیروی انسانی، بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای قراردادی این سازمان را پراکنده کرده است.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای قراردادی این سازمان اعلام کرده است که تا پایان این ماه به بخش‌هایی که از سوی معاونت نوسعه مدیریت سازمان در خارج از ساختمان مرکزی، تعیین شده است انتقال یابند.

به گزارش نماینده، جمعی از این کارکنان در اطلاعاتی که در اختیار فارس قرار داده‌اند اعلام کرده‌اند که سوابق اکثر این افراد، ۱۰ سال به بالاست و هر کدام در حوزه تخصصی خود سالها کسب سابقه و تجربه کرده‌اند اما بر اساس تشخیص معاونت توسعه مدیریت این سازمان آنها باید به بخش‌هایی خارج از ساختمان مرکزی که در اکثر موارد تنزل جایگاه را به همراه دارد، منتقل شوند.

به گفته این کارکنان، این تصمیم مسئولان سازمان میراث فرهنگی، دقیقا ۲ ماه مانده به پایان سال و نوروز، در واقع همان تعدیل نیروی محترمانه است چرا که بعضی از این جایگاه‌های جدیدی که برای این نیروهای قراردادی باسابقه تعیین شده است به حدی است که حتی آنها را به سمت خروج از این سازمان، سوق می‌دهد.

 

 

این طرح که تحت عنوان ساماندهی نیروی انسانی طی روزهای اخیر اجرایی شده است نه تنها مورد اعتراض کارکنان قرار گرفته است بلکه طبق اسناد موجود، یکی از مدیران کل سازمان میراث فرهنگی نیز خطاب به سمیع الله حسینی مکارم، معاون توسعه مدیریت درخواست کرده است که اجرای این مصوبه را کان لم یکن تلقی کنند.

در نامه این مدیر کل سازمان میراث فرهنگی صراحتاً آمده است که «پس از معرفی نیروهای این دفتر که هر یک سابقه مکفی در حوزه ... را داشته و به کار خود مسلط می‌باشند، شاهد معرفی نیرو از سایر حوزه‌ها به این دفتر شدیم که این امر حاکی از آن است که طرح موضوع چارت سازمانی و لزوم تطابق آن با افراد مشغول به کار حربه‌ای جهت معرفی نیروهای مازاد بوده و ظاهراً الزامی به این امر نیست.»

به این ترتیب، ساماندهی نیروهای انسانی بهانه‌ای است تا جمعی از افراد همسو، با افراد باسابقه که از دولت‌های سابق به جا مانده‌اند، در این سازمان جایگزین شوند.

 

نظر شما