شناسهٔ خبر: 80914 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

وقتی غرضی می خواست سد عباسپور را منفجر کند!

سید محمد غرضی/1 يک آدمي آمده که لباس سربازي پوشيده و يک کلت هم در دستش است. من ايشان را نمي‌شناختم.

نمایندهیوسف آرمودلی مدیرعامل فعلی سازمان انرژی‌های نو ایران؛ در زمان جنگ در سد شهید عباس‌پور خوزستان کار می‌کرد، در آن زمان محمد غرضی استاندار خوزستان بود، آرمودلی این خاطره ناب را در سال ۱۳۹۰ یعنی قبل از اینکه اسم غرضی برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شود در مصاحبه بامرکز کارآفرینی دانشگاه شریف گفته است:

«تجربه‌ جنگ براي من بسيار تجربه‌ عجيب و غريبي بود. در نيروگاه [شهید عباس‌پور] ما دائماً بمباران مي‌شديم و يادم هست که آقاي غرضي آن موقع استاندار بودند. يک شب آمدند به نيروگاه و ديدم که يک آدمي آمده که لباس سربازي پوشيده و يک کلت هم در دستش است. من ايشان را نمي‌شناختم.  

بعد گفت که من آمده‌ام که ديوار سد را منفجر کنم و آبش را بريزم زير پاي لشکر عراق! يقه‌اش را گرفتم و گفتم از اينجا برو بيرون و خلاصه با استاندار وقت آن زمان دست به يقه شدم.  

ايشان به من گفت من استاندارم! به من زنگ زدند و پرسيدند که چه ‌خبر شده است؟ گفتم يک عده آمده‌اند و با خودشان ديناميت آورده‌اند و مي‌خواهند اينجا را منفجر کنند و اين آقا مي‌گويد من استاندارم! آنها هم گفتند ما اولين بار است كه در چهارمحال و ‌بختياري، يک رشتي پيدا کرده‌ايم كه با ما دست به يقه شده است!».

منبع: پارسینه

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۳علی 0 0

    البته آقای آرمودلی عمداً خاطره شون رو کمی پس و پیش کرده اند چرا که با شروع جنگ ایشون ترک محل خدمت کردند و با خانواده به انزلی فرار کردند ... ایشون تا سال 61 خودشون به دلیل ترک خدمت از وزارت نیرو منفصل خدمت شده بودند که به یکباره دوباره در وزارت نیرو دیده شدند !!!
                                
  • ۱۳۹۳-۱۰-۳۰ ۱۶:۵۶عارفه 0 0

    وجهه ی اقای آرمودلی را کاری نداریم اصل این که واقعا می خواسته این سد رو منفجر کنه! اگه این سد منفجر می شد خوزستان دو متر می رفت زیر اب !!
                                

نظر شما