شناسهٔ خبر: 80901 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله جوادی آملی:

هیچ کس نباید مصلحت خود را به مصلحت نظام ترجیح دهد

آیت الله جوادی آملی آیت الله جوادی آملی: هیچ کس نباید مصلحت خود را به مصلحت نظام ترجیح بدهد، همه مسئولین کشور باید برادرانه با یکدیگر برخورد و از طرف دیگر با مهر با مردم برخورد کنند.

به گزارش نماینده، محمد رضا عارف با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ضمن اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله العظمی جوادی آملی با وی دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با بیان این مطلب که "انسان تنها یک تکیه گاه مطمئن در جهان دارد و آن خداست"، گفت:اولین پیام اسلام شعار "لا اله الا الله" است و به انسان می فهماند که هیچ تکیه گاهی به جز خداوند ندارد، لذا انسان از هرگونه قید و بند دیگری می تواند رها شود و به استقلال برسد، این مطلب در فطرت انسان نهادینه شده است و لذا انسان فطرتاً خواهان استقلال و آزادی است و این مفاهیم برای جانش گواراست.

وی ادامه داد: خداوند انسان را مانند لوح نانوشته خلق نکرده است؛ فطرت و جان ما دروغ، ظلم و اسارت را بر نمی تابد. لذا مردم به این دلیل سخنان حضرت امام را می پذیرفتند که حرف ایشان با فطرت آنها آشنا و هماهنگ بود.

آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان این مطلب که " نسل جوان کشور علاقمند و شیفته انقلاب اسلامی است" خاطرنشان کرد: اگر مسئولین از فضایل و آرمانهای امام و انقلاب فاصله بگیرند، نسل سوم و چهار انقلاب نیز به مرور از انقلاب دور خواهند شد؛ لذا مسئولین ما باید بدانند که عمل امام، مردم را جذب و علاقمند به انقلاب ساخت؛ در نتیجه اگر بخواهیم نسل جوان، از انقلاب فاصله نگیرند باید عمل سالم و صالح ازمسئولین ببینند.

وی با تاکید بر اینکه مردم، خدمت صادقانه مسئولین را ارج می نهند، اظهارداشت: توجیه اعمال نادرست کار نفس مسّوله است که باید مسئولین از آن پرهیز کنند، آنها باید مراقب اعمال و تصمیمات خود باشند، و بدانند اگرکسی به مردم صدقانه خدمت کند خواسته یا ناخواسته در دل مردم محبوب خواهد شد.

آیت الله جوادی آملی با تاکید بر حفظ همه گروه ها و سلیقه های سیاسی در کشور، خاطرنشان کرد: کشور به تمام نیروهای داخل نظام نیاز دارد و تمام افراد جامعه و سلیقه ها مختلف، مادامی که عضو یک پیکر باشند و از بدنه نظام و انقلاب جدا نشده باشند، باید در کشور حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد:هیچ کس نباید مصلحت خود را به مصلحت نظام ترجیح بدهد، همه مسئولین کشور باید برادرانه با یکدیگر برخورد و از طرف دیگر با مهر با مردم برخورد کنند تا هم مردم را به نظام و انقلاب جذب کنند و هم به هوای نفسانی خود مجال ظهور و بروز ندهند.

نظر شما