شناسهٔ خبر: 80845 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

میرسلیم:

سیاست‌های کلی در انتخابات بعد لحاظ می‌شود

میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درصدد هستند با برگزاری جلسات مستمر تا پایان سال روند بررسی سیاست‌‎های کلی انتخابات را به اتمام برسانند تا این سیاست‎ها در انتخابات بعدی مورد لحاظ قرار گیرد.

به گزارش نماینده مصطفی میرسلیم در گفت‎و‎گو با میزان، درباره بررسی سیاست‎های کلی انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهارکرد: درحال حاضر جلسات مجمع هر ۲ هفته یکبار با حضور اعضا و روسای قوه به منظور بررسی این سیاست‌ها برگزار می‎شود.

موضوعات مورد بررسی در تنظیم سیاست‌های کلی انتخابات

وی افزود: موضوعات مختلفی همچون نحوه برگزاری انتخابات، منطقه‌بندی انتخابات در کلان‌شهرهای کشور و میزان هزینه‌های جاری برای انتخابات از موضوعات مهمی است که درباره سیاست‌کلی انتخابات تا به امروز در مجمع مورد بررسی قرار گرفته است.

میرسلیم همچنین تاکیدکرد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب قانون نصف بعلاوه یک مصوب کردند که مبنا برای مرحله دوم انتخابات اکثریت نسبی قرار داده شود.

سیاست‌های کلی در انتخابات بعدی لحاظ می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مقوله انتخابات در کشورمان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درصدد هستند با برگزاری جلسات مستمر تا پایان سال روند بررسی سیاست‌‎های کلی انتخابات را به اتمام برسانند تا این سیاست‎ها در انتخابات بعدی مورد لحاظ قرار گیرد.

وی درباره تعامل سازنده مجمع تشخیص با دولت و مجلس درباره بررسی سیاست‌های کلی انتخابات گفت: در تمامی جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره موضوع انتخابات، نمایندگان دولت در مجلس حضور دارند و از نظرات انها استفاده می‎شود.

حضور فعال دولت در جلسات بررسی سیاست‌های کلی انتخابات

میرسلیم اظهارکرد: به طور حتم با توجه به اینکه دولت مجری برگزاری انتخابات در کشور است می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات موجود در قانون انتخابات در جلسات مجمع تاثیرگذار باشد از این رو نمایندگان دولت حضور منسجمی را در جلسات مجمع تشخیص دارند.

نظر شما