شناسهٔ خبر: 80772 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

لاریجانی:

تحقیر امت بزرگ اسلام، آنها را به سمت مقاومت بیشتر سوق می‌دهد/ فلسطین پیروز خواهد شد

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی: شاید غربی‌ها توجه نمی‌کنند که وقتی امت بزرگی را تحقیر کردیم آن‌ها را به سمت مقاومت بیشتر سوق می‌دهند.

به گزارش  نماینده به نقل از ایسنا، علی لاریجانی که در همایش غزه نماد مقاومت سخن می‌گفت عنوان کرد : موضوع غزه و حوادثی که پیرامون مظلومیت مردم فلسطین جاری بوده و هست از جهاتی بسیار غم انگیز و از جهاتی بسیار حماسی و غرور آفرین است.

وی ادامه داد:غم انگیز از جهت اینکه چند دهه است این مردم مظلوم تحت فشار صبوعانه‌ای هستند. خصوصا اینکه گذرگاه ها را بسته‌اند و هوای سرد و مشکلات معیشتی فشارها را بر مردم زیاد کرده است، شاید کمتر ملتی باشند که این مقدار مصائب را تحمل کرده باشند.

او افزود: از طرفی حوادث غزه از آن جهت غرورآفرین است که هیچ گاه در مقابل این فشارها تسلیم نشدند و مقاومت‌شان ادامه پیدا کرد، جوانان فلسطین، سرمشق و الگوی جوانان دنیا هستند که این طور از آرمان فلسطین دفاع می‌کنند؛ سختی و شهادت را می‌پذیرند اما همچنان مقاومت می‌کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ امروز در غزه و کل بخش‌های فلسطین فشارها بر مردم افزوده شده، شاید رژیم صهیونیستی تصور می‌کند باید از آشفتگی سرزمین‌های اسلامی بیشترین بهره را برد تا فشار را افزایش دهد، از جهات مختلف به مردم فلسطین و مقدسات مسلمانان توهین روا می‌دارند و تلاش می‌کنند همین مقدار مختصری که تحت عنوان توافقات صلح باقی گذاشته اند را نیز از دست فلسطین خارج کنند، خصوصا در مورد مسجد الاقصی اقدامات رژیم صهیونیستی ننگ آور است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ رفتار هماهنگ غرب برای فشار به روحیه مسلمان‌های جهان از جمله همین اقدام موهن و سخیفی که نسبت به ساحت پیامبر اعظم انجام شد ما را متوجه یک نکته می‌کند سختی این روزگار در ظاهر نشان می‌دهد اینها به روش‌های مختلف فشارها را افزایش داده‌اند اما از یک نقطه غفلت می‌کنند، در پس این فشارها یک نصرت بزرگ برای مسلمان‌ها وجود دارد و آن صبری است که انجام می‌دهند، پیامی هم که خداوند به مردم داده این است که اگر صبر کنند نصرت با آن‌ها است.

او ادامه داد: شاید غربی‌ها توجه نمی‌کنند که وقتی امت بزرگی را تحقیر کردیم آن‌ها را به سمت مقاومت بیشتر سوق می‌دهند، تعجب می‌کنم چرا در آنالیز منطقه به این مساله توجه نمی‌کنند، حتی در اقدامات تروریستی هم به این پدیده برمی‌خوریم، یکی از دلایل جریانات تروریستی نوع رفتار غربی‌هاست که به این موضوع توجه نمی‌کنند که وقتی شما کشوری را اشغال کردید و تحقیر کردید، عملا راهی برای مبارزه جز مقابله به مثل باقی نگذاشته‌اید.

وی با مخاطب قرار دادن غربی‌ها افزود: اینکه شرایط را انقدر سخت می‌گیرید و چنین رفتارهایی به وجود می‌آید به رفتار شما برمی‌گردد، مثلا به پیامبر اسلام توهین می‌کنید و مسلمانان را تحقیر می‌کنید و اگر آن‌ها انسان‌های با غیرتی باشند مجبور می‌شوند در مقابل شما ایستادگی کنند، شما با دست خودتان اقدامات مقابله به مثل را افزایش می‌دهید.

لاریجانی ادامه داد: اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی هم نگاه کنیم به همین مساله می‌رسیم از سال ۲۰۰۱ که آمریکا افغانستان را اشغال کرد دو عامل تروریسم و مواد مخدر را برای این کار خود برشمردند، تا امروز بیش از یک دهه از آن زمان می‌گذرد و آمریکا به کشورهای دیگری هم حمله کرد و در منطقه بحران آفرینی کرد، علی القاعده باید سیاست‌شان نتیجه می‌داد اما آیا روند اقدامات تروریستی در منطقه کاهش پیدا کرده یا افزایش؟ هرگونه که محاسبه کنند می‌بینند افزایش پیدا کرده است، مگر شما ۱۴۰ هزار نیرو را در عراق وارد نکردید و ده ها هزار نفر در افغانستان، پس چرا اقداماتتان به نتیجه نرسید.

رییس مجلس به این سوال این گونه پاسخ داد: این مساله به روحیه استعماری شما برمی‌گردد وقتی کشوری را اشغال می‌کنید تمام مردم آن کشور را به مقابله دعوت می‌کنید. وقتی به پیشوای امتی توهین می‌کنید همه آن امت را به مقابله دعوت می‌کنید. امروز هم در فلسطین باید منتظر مقاومت بیشتری باشیم.

او اضافه کرد: من این کج اندیشی در غرب را نتیجه عدم اطلاع آن‌ها از شرایط منطقه می‌دانم، نوع مقابله آن‌ها با جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب هم نتیجه همین تفکر و رفتار نادرست است، ملت ایران در مقابل یک حکومت دیکتاتوری به پا خواست و آن‌ها به جای اینکه از حرکت ملت استقبال کنند شروع به دسیسه چینی و جنگ‌افروزی کردند که باعث شد ملت سرسخت تر باشد.

رییس‌مجلس ادامه داد:‌ در نهایت هم مساله هسته‌ای را بهانه کردند و نوعی مقابله به شکلی دیگر را دنبال کردند، اما آیا نتیجه گرفتند، درست است که شما با این کارتان زحمتی ایجاد کردید اما بنا بود ملت ایران را از فعالیت هسته‌ای منصرف کنید که موفق نشدید، ناکامی‌های پی در پی باید این سوال را برای غرب مخصوصا آمریکایی‌ها ایجاد کند که آیا این اقدامات ما در چند دهه اخیر موفقیت آمیز بوده است؟ امروز در پس مقاومت چند دهه امت های اسلامی نوعی بیداری را مشاهده می‌کنیم که مرزهای کشورهای مختلف را درنوردیده، خصوصا جوانان تحصیل کرده زیادی داریم که از آرمان‌های اسلامی دفاع می‌کنند، قطعا در آینده فلسطین پیروز خواهد شد؛ حجم بیداری اسلامی بیشتر شده و نباید موانع بعضی دولت ها را ملاک قرار داد. جوانان تحصیلکرده قدر و منزلت فلسطین را درک می‌کنند و این است که سرمایه ماست.

لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش‌هایی بتواند به درک مساله فلسطین و حل آن کمک کند.

در پایان نیز با حضور علی لاریجانی از تعدادی از شرکت‌کنندگان در همایش غزه نماد مقاومت تجلیل به عمل آمد.

نظر شما