شناسهٔ خبر: 80646 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

مصباحی مقدم مطرح کرد؛

تقسیم تهران به ۱۰ منطقه انتخاباتی/ هر منطقه شهرداری یک نماینده

مصباحی مقدم عضو مجع تشخیص مصلحت: پیشنهاد کمیسیون مربوطه این است که انتخابات در تهران نیز منطقه‌بندی شود یعنی تهران را اجمالاً مثلاً به ۱۰ منطقه تقسیم کنیم و هر منطقه برای خود نماینده‌ای داشته باشد.

به گزارش نماینده غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عضویت دارد در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تصویب قانون نصف بعلاوه یک («نصف + ۱») در بررسی سیاست‌های کلی قانون انتخابات در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: با تصویب قانون (نصف+یک)، مرحله اول انتخابات برای «کل کشور» مبنای اکثریت مطلق دارد یعنی ۵۰ درصد آرا بعلاوه یک.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصویب قانون نصف بعلاوه یک مصوب کردند که مبنا برای مرحله دوم انتخابات اکثریت نسبی قرار داده شود.

مصباحی مقدم در مورد احتمال منطقه‌بندی برای کلان‌شهرها برای انتخابات که چندی پیش برخی از جزئیات آن توسط محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص اعلام شد نیز تصریح کرد: پیشنهاد کمیسیون مربوطه این است که انتخابات در تهران نیز منطقه‌بندی شود یعنی تهران را اجمالاً مثلاً به ۱۰ منطقه تقسیم کنیم و هر منطقه برای خود نماینده‌ای داشته باشد.

 

نظر شما