شناسهٔ خبر: 80567 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ثبت نام متقاضیان حج تمتع ۹۴

دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع ده میلیون ریالی تا تاریخ ۱۵ اسفند ۸۴ می‌توانند مستقیماً برای ثبت‌نام به کاروان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، سازمان حج و زیارت در خصوص پذیرش واجدان شرایط تشرف به حج تمتع ۱۳۹۴ در کاروان ها اطلاعیه تکمیلی منتشر کرد.

آن دسته از متقاضیان با اسناد ثبت‌نامی سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۳ با مبالغ ۱۸۰ هزار ریال و ۲۰۰ هزار ریال و ۲۵۰ هزار ریال و ۲۷۰ هزار ریال ‌باید قبلاً با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوط برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه‌گذاری ده میلیون و استفاده از تسهیلات مربوط اقدام و پس از دریافت قبض جدید از شعبه بانک معرفی شده از حج و زیارت هر استان برای ثبت‌نام اقدام کنند.

این اطلاعیه می افزاید: دارندگان اسناد ۸ میلیون ریالی مربوط به سال۱۳۷۷ و منتهی به۳۱ فروردین ۷۸ ‌باید پیش از ثبت‌نام به یکی از شعبات بانک‌ ملی مراجعه و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوطه سه میلیون ریالی برای تبدیل قبض ودیعه‌گذاری خود به قبض ده میلیون ریالی اقدام کنند.

همچنین دارندگان اسناد ۸ میلیون ریالی از اول اردیبهشت ۷۸ تا ۲۹ اسفند ۷۸ باید پیش از ثبت‌نام به یکی از شعبات بانک‌ملی مراجعه و با احتساب سود متعلقه درخصوص تبدیل سند خود به ودیعه‌گذاری ده میلیون ریالی اقدام کنند.

همه افراد واجد شرایطی تشرفی که در سال‌های گذشته در کاروان پذیرش شده اما مشرف نشده‌اند (بستانکاران سازمان) ‌باید ابتدا به دفتر حج و زیارت استان مراجعه تا وفق دستورالعمل‌های سازمان درخصوص پایدار کردن قبض ودیعه‌گذاری خود از طریق مراجعه به شعبات بانک‌ملی وفق ضوابط مربوط اقدام و سپس به مدیرکاروان برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

‌بدیهی است صاحبان این‌گونه اسناد بعد از تبدیل به قبض ودیعه‌گذاری ۱۰ میلیون ریالی جدید و ظهرنویسی آن به‌صورت مکانیزه در شبکه بانکی با ذکر سابقه و درج شماره قبض اولیه و ممهور کردن آن به مهر شعبه امکان ثبت‌نام را خواهند داشت.

زمان مراجعه و ثبت نام کاروان های حج تمتع سال ۱۳۹۴  

زمان مراجعه و ثبت نام استان های تهران، قم، البرز، قزوین، اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان ۳۰ دی است.

استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد، کاشان اول بهمن است.

زمان آغاز پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در کاروان ها

_ استان های تهران، قم، البرز، قزوین: سوم بهمن از ساعت ۹

_ استان های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان: چهارم بهمن از ساعت ۹

_ استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد، کاشان: پنجم بهمن از ساعت ۹

این اطلاعیه همچنین خاطر نشان کرده است: چنانچه در زمان تعیین شده (یک هفته) ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل نشود، سازمان حج و زیارت از اولویت‌های بعدی دعوت به عمل خواهد آورد؛ بنابراین تأکید می‌شود دارندگان قبوض دارای اولویت حتماً در مدت مقرر به کاروان‌ها مراجعه کنند.

نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضیان 

امسال نیز همچون سال‌های گذشته متقاضیان اعزام به حج تمتع علاوه بر مراجعه حضوری به کاروان‌های مجاز(در زمان مقرر)، می‌توانند درصورت تمایل با مراجعه به نشانی اینترنتی http://haj۹۴.haj.ir از ظرفیت ۵۰ درصدی ثبت‌نام هر کاروان که به‌صورت غیرحضوری استفاده و برای ثبت‌نام اولیه در کاروان (شهر/ شهرستان) استان محل سکونت خود مبادرت و سپس در مهلت مقرر با مراجعه به کاروان‌های مربوط برای اخذ کد رهگیری و رسید ثبت‌نام که حاوی تذکرات و نکات ضروری است اقدام کنند و اصل قبض ودیعه‌گذاری خود را به مدیر کاروان تحویل دهند.

جزییات بیشتر، مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در کاروان، هزینه تشرف، تذکرات ضروری و لازم در خصوص گذرنامه، نحوه دریافت وجه قربانی زائران، نقل و انتقال اسناد، شرایط تشرف مشمولان وظیفه، نظامیان، مقامات و مدیران دستگاه های دولتی و اقدامات در رابطه با اسکان زائران در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت به نشانی Hajnews.ir درج شده و مطالعه آن برای واجدان تشرف به حج ضروریست.

نظر شما