شناسهٔ خبر: 80398 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله یزدی کاندیدای ریاست خبرگان می‌شود

آیت الله یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره کاندیداهای احتمالی ریاست این دوره مجلس خبرگان تصریح کرد: با آیت‌الله یزدی صحبت‌های انجام شده است تا کاندیدا شود.

به گزارش نماینده آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با دانشجو، با اشاره به انتخاب ریاست جدید مجلس خبرگان در اسفندماه سال جاری، اظهار داشت: ویژگی‌های کلی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری در قانون در نظر گرفته شده است در واقع فردی که عضو مجلس خبرگان باشد و توسط اکثریت اعضا انتخاب شود می‌تواند ریاست این جایگاه مهم را بر عهده بگیرد.

وی تصریح کرد: در دوره‌های گذشته روسایی همچون آیات عظام مشکینی و مهدوی کنی را داشتیم بنابراین فرد مناسب برای ریاست این دوره نیز باید همچون آن بزرگان باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: رئیس جدید مجلس خبرگان رهبری باید از لحاظ علمی، تقوا، صلابت و استقامت در خط ولایت فقیه در سطح قابل قبولی باشد و امیدواریم اعضا مناسب‌ترین فرد را انتخاب کنند.

آیت‌الله حیدی درباره کاندیداهای احتمالی ریاست این دوره مجلس خبرگان تصریح کرد: با آیت‌الله یزدی صحبت‌های انجام شده است تا کاندیدا شود.

وی درباره ریاست مجدد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: در دوره ریاست آقای هاشمی تنش‌های زیادی ایجاد شد و به نظرم تناسبی با ریاست خبرگان ندارد.

با توجه به رحلت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس سابق مجلس خبرگان رهبری، هم اکنون امور مجلس خبرگان رهبری توسط نایب رئیس اول مجلس آیت‌الله هاشمی شاهرودی اداره می‌شود و طی اجلاسی که در اسفند ماه با همکاری هیئت رئیسه و اعضای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود، رئیس جدید انتخاب خواهد شد.

نظر شما