شناسهٔ خبر: 80321 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

مجلس پیگیر سرنوشت ایرلاین اسرائیلی

نقوی حسینی43 سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه وزارت اطلاعات اخیر پاسخ استعلام این کمیسیون را داده است، گفت: بر اساس آن شرکت هواپیمایی اوکراینی، ماهیت صهیونیستی ندارد اما کمیسیون در پاسخ، این استعلام را قانع کننده ندانست و برای پیگیری‌های بیشتر مدارک جدید را به وزارت اطلاعات ارسال کرده است.

به گزارش نماینده به نقل از پارس؛ سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده‌های حضور شرکت‌های هواپیمایی اوکراینی در خطوط هوایی کشور، گفت: اخیرا در این رابطه کمیته‌‌ای برای پیگیری موضوعات مطروحه تشکیل شد که این کمیته برای بررسی فعالیت‌ها و سوابق این شرکت، از وزارت اطلاعات استعلام کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در هفته گذشته وزارت اطلاعات پاسخ استعلام کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس را داد که بر اساس آن شرکت هواپیمایی اینترنشنال اوکراینماهیت و سهامدار صهیونیستی ندارد.

وی افزود: کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در پاسخ، این استعلام را قانع کننده ندانست و برای پیگیری‌های بیشتر مدارک جدید را به وزارت اطلاعات ارسال کرده تا در آینده‌ای نزدیک جواب نهایی داده شود.

چندی پیش اخبار متناقضی درباره حضور یک شرکت هواپیمایی اوکراینی و وابسطه به رژیم صهیونیستی در فضای رسانه ای منتشر شد، خبری که در عرض چند ساعت مانند یک بمب صدا کرد و باعث شد رسانه های داخلی از زوایای مختلف به آن بپردازند و به گمانه زنی ها در مورد کشور اصلی و حامی این ایرلاین بپردازند.

اما با وجود اسناد و مدارکی که در هفته های اخیر در رسانه های مکتوب و دیجیتالی که این شرکت دارای شناسنامه آشکار از رژیم صهیونیستی است منتشر شده این ایرلاین مدتی است در خلا نظارت مؤثر نهادهای مسؤول و البته با مجوزهای سؤال برانگیز دولتی، اقدام به جابجایی مسافر از خاک ایران به کشور اوکراین کرده است.

نظر شما