شناسهٔ خبر: 80267 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اگر چاه‌های نفت بسته بود امروز متاثر از توطئه دشمن نمی‌شدیم

اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کاهش بی‌سابقه قیمت نفت را توطئه مشترک برخی کشورهای منطقه،آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: اگر در طی این سال ها چاههای نفت خود را می بستیم امروز دشمن نمی توانست این گونه توطئه کند.

به گزارش نماینده، محمد اسماعیلی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تسنیم در خصوص توطئه نفتی و افت قیمت نفت خام جهت فشار بر ایران و تاثیر آن در مذاکرات هسته ای گفت: سالیان متمادی علیه جمهوری اسلامی دشمن تلاش های بسیاری کرده است و این هم یکی دیگر از دشمنی های استکبار علیه انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: فشار ها در سال های پیش افزایش پیدا کرده و در کاهش قیمت نفت بعضی کشور های منطقه هم نقش دارند. این ها حاکی از این است که سیاست های خود را در منطقه در تنگنا می بینند و فشار بر جمهوری اسلامی را راه حل این مسئله می دانند.

"اما مسئله اصلی این است که ما باید اتکای خود را به نفت کاهش دهیم. اگر یادمان باشد رهبر معظم انقلاب چندین سال پیش تاکید کردند که بودجه کشور باید از نفت  بی نیاز شود و این عدم نیاز و بستن چاه نفت به معنای آن است که از اقتصاد شکننده فاصله بگیریم و برای آینده کشور با اتکا به محصولات و صنایع غیر نفتی بتوانیم دست دشمن را کوتاه کنیم. "

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: اگر در طی این سال ها تلاش می کردیم و چاههای نفت خود را می بستیم امروز دشمن نمی توانست با کاهش قیمت نفت خللی در معادلات و بودجه کشور ما ایجاد کند.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز بهانه خوبی است که اتکا بودجه کشور را به نفت کاهش دهیم و اگر بنا شد نفتی به فروش برسانیم باید درآمدش را در زیر ساخت هزینه کنیم. این فشار  هماهنگ شده دشمن و همسایگان ایران است و اسرائیل و امریکا برای فشار به ایران وارد این فاز شده اند.

وی در پایان تاکید کرد که آنها می خواهند ایران را در میز مذاکره تسلیم خواسته های خود کنند که نشان داده ایم ایران هیچ گاه تسلیم  توطئه پول و قدرت نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما