شناسهٔ خبر: 80247 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نوبخت در کمیسیون تلفیق:

برخی ارقام لایحه بودجه باید تعدیل شود/امسال، کسری بودجه نداریم

نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی: برخی ارقامی که در لایحه بودجه سال ۹۴ پیشنهاد شده باید با توجه به کاهش قیمت نفت و واقعیت‌های اقتصادی تعدیل شود.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد باقر نوبخت در نخستین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه با ارائه گزارشی از عملکرد بودجه در سال ۹۳ به نمایندگان مجلس گفت: با توجه به کاهش قیمت نفت در سال ۹۳ و به تبع آن عدم وصول بخشی از سایر درآمدهای دیگر، برنامه‌ریزی‌ها به صورتی بوده که در سال ۹۳ با کسری بودجه روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه "امسال کسری بودجه نخواهیم داشت"، گفت: تدابیری اندیشیده شده که مجبور نشویم تا آخر امسال به مجلس، متمم یا لایحه اصلاحی برای جبران کسری بودجه ارائه کنیم.

واریز ۱۲۸ هزار میلیارد تومان به خزانه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: مطابق گزارش خزانه‌داری کل کشور، تا تاریخ ۱۱ دی‌ منابع و مصارف کشور مشخص شده، که بر این اساس درحدود  ۱۲۸ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده است.

وی افزود: با توجه به میزان دریافتی منابع از سوی خزانه، می‌توان گفت، حدود ۷۵ درصد از پیش‌بینی‌ها برای وصول درآمدها تحقق یافته است که این یعنی اختلاف ۲۵ درصدی در عملکرد با بودجه مصوب سال ۹۳.

نوبخت یادآور شد: برخی ارقامی که در لایحه بودجه سال ۹۴ پیشنهاد شده باید با توجه به کاهش قیمت نفت و واقعیت‌های اقتصادی تعدیل شود.

نظر شما