شناسهٔ خبر: 80220 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

گزارش بنزین‌ پتروشیمی‌ در صحن مجلس قرائت می‌شود

مصطفی افضلی‌فرد43 دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارسال گزارش این کمیسیون درباره بنزین پتروشیمی‌ها به هیئت رئیسه مجلس برای قرائت در صحن علنی پارلمان خبر داد.

به گزارش نماینده، مصطفی افضلی‌فرد دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، ‌ از نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره بنزین‌های پتروشیمی و وارداتی خبر داد و گفت: بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در مورد آلایندگی بنزین‌های پتروشیمی و وارداتی نهایی و گزارش آن آماده شد.

وی گفت: اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پس از نهایی شدن گزارش مذکور با قرائت آن در صحن علنی پارلمان موافقت کردند، لذا این گزارش به هیئت رئیسه مجلس ارسال شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: طبق آئین‌نامه مجلس، قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بنزین‌ پتروشیمی‌ها باید در نخستین دستورکار مجلس قرار گیرد، لذا منتظریم هرچه زودتر این گزارش در صحن بهارستان قرائت شود.

به گزارش تسنیم، ‌ پرونده بنزین پتروشیمی‌ها از مهرماه سال جاری در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و این کمیسیون طی جلساتی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل صنایع پتروشیمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا و نمایندگان دو کمیسیون‌ بهداشت و درمان و انرژی مجلس به بررسی کیفیت سوخت پتروشیمی‌ها پرداختند.

همچنین گزارشاتی از مرکز پژوهش‌های مجلس، دیوان محاسبات، سازمان ملی استاندارد، معاونت بین‌الملل وزارت نفت و وزارت بهداشت به کمیسیون اصل۹۰ ارائه شده بود که تمام این گزارشات نقش بنزین‌ پتروشیمی‌ها در آلودگی هوای تهران را رد کردند.

نظر شما