شناسهٔ خبر: 80118 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حاشیه نگاری از جشنواره قهرمانان صنعت:

ماساژ و کیسه‌کشی، فعالیت صنعتی شد!

جشنواره صنعت جشنواره قهرمانان صنعت ایران که شب گذشته در مرکز همایش های صداوسیما برگزار شد با حاشیه های جالبی همراه بود.

به گزارشنماینده، شب گذشته جشنواره قهرمانان صنعت ایران در شرایطی برگزار شد که در کنار اتفاقات جالب در این جشنواره، ابهاماتی در مورد نحوه انتخاب شرکت‌های برگزیده نیز مطرح بود.

* ابهام در نحوه ارزیابی شرکتها

این موضوع را می‌توان در سخنان دیشب نیره پیروز بخت، رئیس سازمان ملی استاندارد مشاهده کرد، به طوری که وی در سخنرانی خود ضمن ابراز بی‌اطلاعی نسبت به نحوه گزینش شرکت‌های حاضر در فرآیند ارزیابی جشنواره، از وجود برخی موازی‌کاری‌ها در برگزاری جشنواره‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: در شرایطی که جوایز متعدد و با مفاهیم مختلف داده می‌شود، توقع ما به عنوان یک سازمان پیش‌برنده امر استاندارد این است که برای این کار باید شاخص‌های معینی وجود داشته باشد و این ارزیابی‌ها به صورت زنجیره‌ای صورت گیرد.

ابراز بی‌اطلاعی رئیس سازمان استاندارد از نحوه ارزیابی شرکت‌های برگزیده در جشنواره قهرمانان صنعت، این سؤال را مطرح می‌کند که وی به عنوان متولی امر استاندارد در کشور بر چه مبنایی در این جشنواره حاضر شده است؟

در جشنواره شب گذشته ۱۰۰ شرکت به عنوان برگزیده معرفی شدند که قرار است بانک دی به عنوان حامی مالی جشنواره، به آنها تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه کند. هر چند گفته می‌شود اعطای تسهیلات منوط به رعایت برخی شرایط از سوی این شرکت‌ها از جمله سپرده‌گذاری در بانک است ولی باید دید این شرکت‌ها بر اساس چه معیارهایی به بانک دی معرفی شده‌اند و اصولاً منوط شدن ارائه تسهیلات بانکها به تولیدکنندگان در ازای سپرده‌خواهی، خلاف قانون است.

در عین حال، گرچه بانک دی یک بانک خصوصی به حساب می‌آید اما باز هم فعالیت‌های این بانک باید تحت نظارت بانک مرکزی صورت گیرد و نظارت کافی بر نحوه اعطای تسهیلات آن وجود داشته باشد.

* هزینه ۷ و نیم میلیون تومانی بابت ارزیابی

یکی از برگزیدگان جشنواره قهرمانان صنعت در مورد نحوه شرکت در فرآیند ارزیابی این جشنواره به فارس گفت: برای حضور در جشنواره، ۷.۵ میلیون تومان پرداخت کردیم که ۶ میلیون تومان بابت حضور در فرآیند ارزیابی و ۱.۵ میلیون تومان نیز بابت کار چند نفر ارزیاب هزینه شد.

* ماساژ و کیسه‌کشی، فعالیت صنعتی شد!

در جشنواره قهرمانان صنعت که با مجری‌گری رشید‌پور برگزار شد، حضور یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات ماساژ و کیسه‌کشی ژاپنی جالب و قابل توجه بود. این شرکت با ایجاد غرفه‌ای در حاشیه سالن برگزاری همایش، خدمات خود را که شامل حمام ژاپنی، کیسه‌کشی ژاپنی، اتاق نمک و ماساژ بود به شرکت‌کنندگان معرفی می‌کرد.

مسئول غرفه این شرکت خدماتی با بیان اینکه در فرآیند ارزیابی جشنواره قهرمانان صنعت حضور داشته‌اند، در پاسخ به این سؤال فارس که شرکت شما چه ارتباطی با فعالیت‌های صنعتی دارد که در یک جشنواره صنعتی شرکت کرده‌اید؟ دلیل مشخصی برای این کار بیان نکرد.

از وی پرسیدیم آیا می‌توانستید جزء شرکت‌های برگزیده قرار گیرید؟ وی پاسخ داد: می‌توانستیم ولی خودمان نخواستیم.

* برندسازی با شلوار جین قرمز و چتر مشکی

در جشنواره قهرمانان صنعت که سید هادی رضوی، داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، دبیری آن را بر عهده داشت، فرشاد به‌آبادی، بنیان‌گذار جشنواره با پوششی متفاوت بر روی صحنه حاضر شد که تعجب شرکت‌کنندگان را به همراه داشت.

وی با روپوش پزشکی، شلوار جین قرمز، کفش‌های موزی‌رنگ و چتری مشکی بر روی سن آمد و این کار خود را اقدامی در جهت برندسازی شخصیتی عنوان کرد.

وی در طول سخنانش از حاضران خواست تا گوشی‌های تلفن همراه خود را در دست بگیرند، از خودشان عکس سلفی بیندازند و آن را با عنوان «همین الآن در مرکز همایش‌های صدا و سیما، یهویی» بر روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. خودش هم گوشی تلفن همراهش را به دست گرفت و به اصطلاح عکس سلفی انداخت.

دهمین جشنواره قهرمانان صنعت ایران ساعت ۱۷ در مرکز همایش‌های صدا و سیما آغاز شد و در ساعت ۲۲ به کار خود پایان داد.

منبع: فارس

نظر شما