شناسهٔ خبر: 80050 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

به‌کارگیری افراد ناشایست در پست‌های منصوبی فساد محسوب می‌شود

علیلو43 نماینده شبستر در مجلس گفت: به‌کارگیری افراد ناشایست که در گذشته فساد خانوادگی و رانت‌خواری آنها در پست‌های منصوبی از طرف دولتی‌ها محرز بوده، اما دوباره به کار گرفته می‌شوند، فساد محسوب می‌رود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، علی علیلو نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: از آفت‌هایی که می‌تواند منشأ تباهی و عقب‌ماندگی یک جامعه باشد، آفت‌های گفتاری و کلامی همچون دروغ، اتهام‌زدن‌های بی‌اساس و وعده بی‌اساس دادن و شعارهایی که هیچ اقدام عملی در پی نداشته باشد، ولی بارها و بارها با صدای بلند فریاد زده شود، است.

وی افزود: مصیبت آنجاست که حرفی یا وعده‌ای را برای فریب یا انحراف اذهان عمومی بزنیم در حالی که خلاف آن را عمل کنیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: اگر عوام جامعه سهوا مرتکب چنین خطایی شوند، خدشه بر نظام سیاسی ـ اجتماعی وارد نمی‌کند، اما اگر چنین خطاهایی از خواص جامعه، از دولتمردان، سیاستمداران و مدیران ارشد یا مجلسیان سر بزند، سهو و عمد ندارد و حتی اگر سهوی هم باشد، گناهی نابخشودنی است.

علیلو تصریح کرد: پس از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب در تمام ادوار مجلس  و دولت‌ها همچنان شعار و وعده مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی گوش و ذهن مردم ما پر می‌شود، اما در عمل بدون تعارف باید گفت فساد نه تنها باقی است، بلکه رشد هم داشته است.

وی ادامه داد: در همایش اخیر مبارزه با مفاسد اقتصادی زمانی که برگزارکنندگان این همایش از محضر رهبر معظم انقلاب درخواست پیام داشتند، رهبر انقلاب در پاسخ گفتند نفس اهتمام مبارزه با فساد قابل تحسین است، بنابراین این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند، مگر وضعیت برای مسئولان سه‌قوه مشخص نیست، با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از نظر همدلی، هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌شود که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند، توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه بگیرند.

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ای کاش برگزارکنندگان آن همایش حداقل با دریافت این پیام رویکرد خود را از صرف گفتاری به کاربردی تغییر می‌‌دادند.

علیلو بیان کرد: دولتمردان نظام اسلامی فساد در کوچه و برزن نیست، ریشه فساد در اطراف خودمان است، روی میزهای ماست، در اتاق‌های کار و لابه‌لای دستورات، انتخاب‌ها، انتصاب‌های ماست، اینکه ارقام و آمار نادرست اعلام شود فساد است، اینکه یک وزیر علناً از رانت و انحصار حمایت کند، فساد است.

وی ادامه داد: اینکه ما ضرر و زیان‌های حاصل از سوء مدیریت خود را از پول مردم جبران کنیم، فساد است و اینکه در یک فرآیند مدیریتی اما مجرمانه، هیأت‌مدیره‌های شرکت‌های زیان‌ده گاه مستقیم و گاه غیرمستقیم منصوب دولت‌ها هستند و از ریخت و پاش‌ها و از پاداش‌های غیرقانونی آنچنانی برخوردارند، فساد است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان داشت: اینکه افراد ناشایست و نالایق که در گذشته فساد خانوادگی و رانت‌خواری آنها در پست‌های منصوبی از طرف دولتی‌ها محرز بوده، اما دوباره به کار گرفته می‌شوند، فساد به شمار می‌رود.

علیلو در پایان عنوان کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب سخنرانی‌ها و خطابه‌ها و شعارهای، گفته‌ها و گفتمان‌هایی از زبان مجلسیان و دولتیان، فضای سیاسی و اجتماعی کشور را در بر گرفت ولی مع‌الوصف همه آنها سخن بود در قالب سمینار، همایش، کنفرانس و از اینگونه اجتماعات هزینه‌بر و نه عمل، در حالی که این اولین باری نیست که ایران عزیز در راه مبارزه با استعمار روباه‌صفت و طماع غربی قرار می‌گیرد.

نظر شما