شناسهٔ خبر: 79967 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

"غرور پیروزی" منجر به شکست اصولگرایان در انتخابات شد

حاجی بابایی عضو شورای همگرایی اصولگرایان: "غرور پیروزی" باعث شد که اصولگرایان در انتخابات ۹۲ شکست بخورند.

به گزارش نماینده "حمیدرضا حاجی‌بابایی" وزیر آموزش و پرورش دولت دهم، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره نشست همگرایی هفته گذشته اصولگرایان اظهار داشت: این نوع نشست‌ها، تمام عقاید و شعارهای اصولگرایان را به هم نزدیک می‌کند.

وی در ادامه افزود: کسانی که در نشست همگرایی اصولگرایان شرکت کردند، پاسخ همه شبهاتی که درباره نشست قبلی (لانه جاسوسی)، مبنی بر اینکه چرا فلان شخص حضور نداشت را دادند.
 
وی با اشاره به اینکه حاشیه‌سازی‌ اصلاح‌طلبان، باعث کمک به جریان اصولگرایی و انسجام آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: نیاز امروز کشور این است که اصولگرایان بیشتر در کنار هم قرار بگیرند؛ این همایش‌ها قابل رضایت است.

حاجی‌بابایی با اشاره به این مطلب که همه جریانات اصولگرایی در یک میدان مشترک کار می‌کنند و هر روز به نقطه مرکزی که همان وحدت است، نزدیک‌تر می‌شوند، ابراز داشت: اگر ما صد‌درصد وحدت داشتیم که دیگر نیاز به این جلسات همگرایی نبود؛ راه‌های زیادی پیموده شده و راه‌هایی هم هست که باید پیموده شود.
 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم، تن به وحدت گفتمانی خواهند داد یا وحدت تاکتیکی، گفت: باید وحدت گفتمانی برای ما اصل باشد؛ مبانی ما مبانی ایدوئولوژیک و ولایی است؛ مبانی ولایی تاکتیک نیست چراکه تاکتیک یک ابزار است.
 
حاجی‌بابایی تأکید کرد: گفتمان حاکم بر قلب‌ها برای ما اصل است.
 
وزیر آموزش و پرورش دولت دهم درباره علت عدم موفقیت اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲، تصریح کرد: در انتخابات ۹۲ اصولگرایان فکر می‌کردند که پیروزی قطعی با آن‌هاست؛ در نتیجه سهم‌خواهی فردی و گروهی کردند.

وی خاطر نشان کرد: یک "غرور پیروزی" باعث شد که اصولگرایان در انتخابات ۹۲ شکست بخورند.

نظر شما