شناسهٔ خبر: 79923 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مخالفت فراکسیون محیط زیست با احداث جاده در جنگل ابر

پیرموذن سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی از سفر نمایندگان به استان گلستان خبر داد و تأکید کرد: پس از این سفر فراکسیون با احداث جاده در جنگل ابر مخالفت کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز شنبه در نشستی خبری که در جایگاه خبرنگاران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، توضیحاتی را پیرامون سفر جمعی از نمایندگان به استان گلستان درباره جنگل ابر ارائه کرد.

وی در ابتدای توضیحات خود با اشاره به نامه رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد برای احداث جاده حد فاصل این شهر و شاهرود که به امضای ۱۵۱ نفر از نمایندگان رسیده بود، گفت: پس از طرح احداث این جاده در جنگل ابر شاید به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری مهم در این جنگل بحث‌هایی پیرامون احداث جاده مطرح شد.

وی با بیان اینکه وجود جاده‌ای برای ارتباط بین شهرهای علی‌آباد و شاهرود جزو دغدغه‌های مردم است، افزود: باید جاده به صورتی احداث شود که به محیط زیست آسیبی نرسیده و در عین حال مسیر ارتباطی شکل بگیرد.

پیرمؤذن با اشاره به سفر جمعی از نمایندگان به استان گلستان برای بررسی احداث جاده در جنگل ابر خاطرنشان کرد: با دعوت استانداری گلستان، سازمان محیط زیست و نمایندگان استان گلستان، هیأت رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس به همراه رئیس کمیسیون کشاورزی و همچنین جمعی از اعضای کمیسیون‌های مرتبط، سفر دو روزه‌ای به استان گلستان داشتیم.

وی اضافه کرد: پس از بازدید میدانی از جنگل ابر و مسیرهایی که برای احداث جاده در این جنگل در نظر گرفته شده بود ضمن احترام به دغدغه برای احداث جاده، نظر قطعی کمیسیون این شد که به استناد قانون صیانت جنگل‌ها، جاده در این جنگل احداث نشود.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احداث جاده در جنگل ابر فقط از طریق تونل اقدامات لازم صورت گیرد، بیان داشت: نگاه مسئولان استانی و منطقه‌ای باید این باشد که این جنگل حفظ شده و در راستای گردشگری و طبیعت‌گردی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پیرمؤذن با تأکید مجدد بر اینکه نظر فراکسیون محیط زیست مجلس حفظ جنگل بی‌نظیر ابر است، تصریح کرد: نظر فراکسیون در زمینه احداث جاده در این جنگل تغییری نخواهد کرد، نظر فراکسیون در این زمینه به مسئولان استانی و سازمان محیط زیست اطلاع داده شد که آنها نیز از این موضوع استقبال کردند.

نظر شما