شناسهٔ خبر: 79915 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پردرآمدها باید از لیست یارانه‌بگیران در بودجه ۹۴ حذف شوند

ندیمی43 اینده لاهیجان در مجلس گفت: شرایط جامعه اقتضا می‌کند که تصمیمات انقلابی گرفته شود، دولت باید نمایندگان مجلس را یاری کند تا لایحه بودجه ۹۴ پردرآمدها از لیست یارانه‌بگیران خارج شوند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان در تذکری شفاهی با انتقاد از وضعیت کشاورزان حوزه انتخابیه‌اش، اظهار داشت: ما از روی کشاورزان خجالت زده‌ایم زیرا هنوز وام زراعی چایکاران داده نشده است، از این رو دولت باید پاسخ دهد که چه زمانی می‌خواهد به تعهدات خود عمل کند.

وی با اشاره به طولانی‌شدن روند مربوط به امور زراعی و استخدام ناظران حوزه چای و برنج، افزود: دولت باید پاسخگو باشد که چرا ۴ برابر نیاز کشور برنج وارد شده و چرا در اوایل امسال و سال بعد پیش‌بینی واردات این محصول انجام شده است که با این اقدامات این سؤال پیش می‌آید که آیا دولت می‌خواهد با برنج‌کاران بجنگد.

ندیمی بر همین اساس یادآور شد: کشور حدود ۵۰۰ هزار تن برنج وارداتی نیاز دارد، اما متأسفانه حدود ۲ میلیون تن برنج وارد کشور شده است و این اقدام هنوز ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در تذکری به وزارت نیرو درباره اجرایی نشدن سدهای استان گیلان به ویژه سد دیلمان و لایروبی نشدن انهار منطقه، گفت: وزیر کشور باید در جهت اجرای قانون تقسیمات کشور عمل کند، وزارت آموزش و پرورش نیز باید معوقات فرهنگیان که حق مسلم این افراد است را پرداخت کند.

این نماینده مجلس در پایان با تإکید بر بر لزوم اجرای بیمارستان دیلمان و استمهال وام‌های کشاورزی استان گیلان، اظهار داشت: ما مشکلات دولت را درک می‌کنیم اما مسائل مردم و جامعه اقتضا می‌کند که تصمیمات انقلابی گرفته شود، دولت باید نمایندگان مجلس را یاری کند تا در کمیسیون تلفیق و در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۴ پردرآمدها از لیست یارانه‌بگیران خارج شوند.

نظر شما