شناسهٔ خبر: 79877 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مسیر توسعه کشور بدون نفت از معادن می‌گذرد

ازدید «ابراهیم کارخانه ای» عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در رابطه با قطع وابستگی درآمدهای نفتی گفت: مسیر توسعه کشور بدون نفت از معادن می گذرد.

به گزارش نماینده، ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به نوسانات اخیر قیمت نفت و لزوم قطع وابستگی به درآمدهای نفتی عنوان کرد: در حال حاضر میزان ذخایر مدنی شناخته شده کشور ۶۷ میلیارد تن است در حالی که فقط ۵ درصد از بررسی های ژئوفیزیکی و هوایی در کشور انجام شده است.

او ادامه داد:‌ اگر کل سرزمین پهناور جمهوری اسلامی مورد بررسی های هوایی قرار گیرد و تمام ذخایر معدنی کشور شناخته شود، تحول عظیمی در اقتصاد کشور به وجود می آید که هیچ گونه نیازی به درآمدهای حاصل از صدور نفت خام نخواهیم داشت البته این مسئله مشروط بر این است که فرآوری ذخایر معدنی در کشور با یک برنامه هدفمند انجام شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه مسیر توسعه کشور بدون نفت از معادن می گذرد گفت: بودجه ای که برای این فعالیت‌ها در نظر گرفته شده بسیار ناچیز است. در حالی که هر کیلومتر بررسی ژئوفیزیکی هوایی حدود ۳۵۰ میلیون تومان هزینه دارد اما صرف این هزینه می تواند در آینده ارزش زیادی برای کشور داشته باشد.

نظر شما